א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נפרד מהמשפחה בווטסאפ ודקר אישה באילת

הוגש כתב אישום נגד המחבל נדאל ג'בארין מאום אל פחם, שביצע לפני כחודש פיגוע דקירה באילת ופצע קל אישה

נפרד מהמשפחה בווטסאפ ודקר אישה באילת


‏כתב אישום הוגש הבוקר (ה) נגד המחבל נדאל ג'בארין מאום אל פחם, שביצע לפני כחודש פיגוע דקירה באילת - בו נפצעה קל אישה בת 42. נדאל היה בטוח שימות לאחר הדקירה, ונפרד מבני משפחתו בקבוצת ווטסאפ. הפיגוע כמעט ועבר מתחת לרדאר - רק 3 שבועות לאחר התרחשותו הותר לפרסום כי היה זה על רקע לאומני.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בב"ש כתב אישום נגד נדאל יוסף יונס גבארין, תושב אום אל־פחם (24), שהתגורר בחודשים האחרונים באילת, שביצע לפני כחודש פיגוע דקירה מתוך מניע גזעני. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של נסיון לרצח, פציעה בנסיבות מחמירות והחזקת סכין ממניע גזעני.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיטל אולק אמויאל מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), הנאשם ביצע את הדקירה על רקע מתיחות וגל של פיגועי טרור רצחניים ואלימים נגד אזרחים יהודים חפים מפשע וכנגד אנשי כוחות הביטחון. הנאשם נשמע מתבטא מספר פעמים בגנות היהודים ומדינת ישראל, קילל אותם וטען כי הדם שלו דם פלסטיני, וכן שמע שירים בעלי תוכן לאומני ומסית כנגד היהודים ומדינת ישראל.

בתאריך 29/10/15 או בסמוך לכך, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לבצע פיגוע דקירה כלפי יהודים במטרה להרגם וזאת מתוך הזדהות עם גל הטרור. הנאשם, בביתו באילת, בחר סכין, שלהבה באורך 10-15 ס"מ, וידא כי הסכין חדה וחותכת, לאחר מכן התקלח והתפלל תפילה מיוחדת, הכין עצמו לכך שלא ישוב לדירה לאחר שיצא ממנה למימוש תוכניתו, מתוך מחשבה שימות לאחר ביצוע פיגוע הדקירה, הכניס את הסכין לכיס מכנסיו ויצא מהבית. הנאשם צעד ברחוב באילת וחיפש אחר אנשים בעלי חזות יהודית.

בקבוצת ווטסאפ של משפחתו, ביקש הנאשם סליחה מבני המשפחה, כתב כי הוא אוהב אותם מאוד וכי אם יהיה לו מזל הוא עוד יחזור וביקש מאחותו כי תתפלל בשבילו. בסמוך לשעה 15:00, הגיע הנאשם בסמוך לתחנת האוטובוס ברחוב חטיבת גולני באילת, הבחין במתלוננת, בת 42, כשהיא עומדת לבדה בתחנה וסבר כי היא בעלת חזות יהודית. הנאשם הגיח מאחורי גבה של המתלוננת ודקר אותה בצד האחורי הימני של פלג גופה העליון באזור הכתף. הסכין נשארה נעוצה בגופה של המתלוננת.

בשלב זה, הסתובבה המתלוננת וכאשר הבחינה בנאשם ובסכין הנעוצה בגופה, החלה לצעוק. הנאשם נמלט מהמקום לשמע צעקותיה של המתלוננת והשליך את החולצה שלבש כדי להקשות על זיהויו. שוטרים שהוזעקו למקום חיפשו אחר הנאשם, איתרו אותו ועצרו אותו. התיק נחקר על ידי שב"כ ויחידות המשטרה של אילת וימ"ר חוף.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.

בבקשת המעצר נכתב: "הנאשם הוכיח במעשיו כי הוא נחוש לפגוע ולהמית יהודים חפים מפשע מתוך מניע גזעני לאומני ודתי ותוך נכונות להקריב את חייו לשם מטרה זו. בנסיבות אלו, בפרט בימים טרופים אלה בהם מצויה מדינת ישראל במתקפת טרור גם מצד מפגעים בודדים, אשר אינם משתייכים באופן מוגדר או מובהק לארגון טרור כזה או אחר, מסוכנתו כלפי בטחון הציבור ובטחון המדינה הינה ברף הגבוה ביותר".
פיגוע דקירה אילת כתב אישום טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד