כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

"אל תלך פה עם בגדים ירוקים רח"ל"

בשבת תפגשו אותו בבית כנסת בתלבושת חסידית - במשך השבוע הוא על מדים ירוקים • הבוקר ביציאה מהגן של בתו חיכה לו אברך ובידו מסר חשוב עבורו

"אל תלך פה עם בגדים ירוקים רח"ל"
פלאש90


כמו כמעט בכל בוקר, גם היום, חמישי, הוא הביא את בתו בת השלוש לגן עירייה בו היא לומדת במרכז העיר בני ברק. כשיצא משם ופנה לכיוון ביתו ברחוב רבי עקיבא, הלך אחריו בן אדם עד שעצר אותו. "ביקשו ממני להעביר לך מסר", הוא אמר במהירות ודחף לו פתק קטן ומקומט ליד.
ללא היסוס פתח אותו וגילה את המסר המבוקש:

"מחאה
בבקשה ממך תפסיק להסתובב כאן עם בגדים ירוקים. רח"ל.
אנו רוצים לשמור על חינוך ילדינו לתורה ולמצוות.
בשם כל תושבי האזור".





בגדים ירוקים, כמובן – הם המדים אותם הוא לובש מתוקף עבודתו כאיש בקבע.
"אני אישית מרגישה פגועה", אומרת דסי, אשתו של ד. שקיבל את הפתק. "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו סופגים הערות ופגיעות בשל העובדה שבעלי משרת בצבא. זה היה אברך שנראה ליטאי 'רגיל', אבל איך בעלי אומר לי תמיד? 'אני לא מצפה שיחבקו אותי, רק אל תדחו ותפגעו'".

דסי מתארת ל'בחדרי חרדים' מסכת ארוכה של מקרים פוגעים, גם בזמן הקמפיינים הדורסניים ברחובות, לאחריהם רדפו אחרי בעלה ברחוב אנשים שצעקו לו "חרד"ק, חרד"ק".
"אפילו ילדים קטנים בני חמש רצו אחריו ושפכו עליו מים", היא אומרת בכאב.



מה שמפריע לה במכתב הבוקר, זו העבודה שהיא חשה חוסר אמון. "אני לא יודעת מי האדם הזה. האם הוא רואה את בעלי מדי בוקר משום שהוא מתגורר לידנו? הבת שלו בגן של הילדה? מאיפה זה מגיע בדיוק ולאיפה זה עוד יכול ללכת"?

בסביבה הקרובה מתקבלים ד' ואשתו במלוא ההבנה והאהבה. בשבת תפגשו אותו בבית הכנסת בתלבושת חסידית למהדרין.

"ההבדל הגדול בין עבודה בחנות למשל או לעבודה בצבא, הוא שלפחות בעלי גם תורם. אנחנו בחרנו בדרך שלנו ואנחנו מאמינים בה.

הלוואי, ואני מאחלת להרבה מאוד חרדים שהם 'שחור לבן', או אברכים, שיהיה להם לב כמו שיש לבעלי, ומידות טובות. הגיע הזמן להפנים כבר שחיצוניות אינה מעידה על הבן אדם, ולהפך – תייצגו בכבוד את המדים שאתם לובשים. ואם הם שחור לבן – אל תתנהגו בצורה שהיא בטוח בניגוד לדרך התורה. כולנו אחים, בנים לאותו אבא, ויש לנו זכות בחירה – זה לא הופך אותנו לאנשים רעים שצריכים להוקיע".
חרדקים צבא חרדים קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}