כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נקמת הקטין: מספריים נגד מאבטח

כתב אישום נגד מחבל בן 14 שביצע פיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים יחד עם קרוב משפחתו בן ה-11 ופצע מאבטח קל

נקמת הקטין: מספריים נגד מאבטח


פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים (נוער) כתב אישום נגד קטין בן 14וחצי מבית חנינא, בגין נסיון רצח והחזקת סכין. הקטין מואשם כי ביום 10.11.15 החליט לבצע פיגוע דקירה כנקמה על מותו של קרוב משפחתו שנורה למוות בעת שביצע פיגוע חבלני.

לצורך כך יצא הקטין בבוקר לבית הספר כשהוא מצויד בסכין מטבח, שם פגש קרוב משפחה בן 11 וחצי, אף הוא תלמיד בבית הספר. השניים החליטו כי לא ילכו באותו יום לבית הספר והנאשם הציע לקרוב משפחתו להצטרף אליו לביצוע פיגוע דקירה רצחני נגד יהודים - והאחרון הסכים.



השניים נסעו באוטובוס לעבר שער שכם ונכנסו לעיר העתיקה. שם החליטו כי ידקרו את קורבנותיהם בצוותא חדא באמצעות שני כלי תקיפה חדים – סכין וכלי נוסף. מאחר שהיה בידם סכום כסף קטן ומאחר שסברו כי בשל גילם לא ימכרו להם סכין, רכשו השניים מספריים חדים.

לאחר מכן תרו שני הקטינים אחר חייל יהודי בכדי לדקרו למוות, אך מאחר שנקרו על דרכם קבוצות של מספר חיילים יחדיו והם הניחו כי לא יצליחו להוציא את תוכניתם אל הפועל נגד מספר חיילים, החליטו השניים לדקור יהודים בתוך הרכבת הקלה.

בסמוך לשעה 12:00 נכנסו השניים בתחנת שער שכם לתוך קרון הרכבת הקלה, שם תרו אחר קורבנות פוטנציאלים. באחת התחנות יצאו השניים מהקרון ונכנסו לקרון השני, שם התקדמו עד קצהו האחורי והתיישבו זה לצד זה. בסמוך לאחר מכן נכנס לקרון מאבטח של הרכבת הקלה ונעמד לידם. השניים החליטו לדקור למוות את המאבטח ולאחר מכן לדקור נוסעים נוספים, זאת בכדי שהמאבטח לא יירה בהם ויסכל את תוכניתם.

כאשר הרכבת הקלה נכנסה לתוך שכונת שועפט, אמר הנאשם לקרוב משפחתו כי זו העת לבצע את הפיגוע. הנאשם קם ממקומו כאשר הסכין שלופה בידו הימנית ודקר באמצעותה את המאבטח בחזהו במטרה לרוצחו כשקרוב משפחתו מצטרף אליו ודוקר את המאבטח בראשו במספריים. כתוצאה מכך התפתח מאבק בין השניים למאבטח כשהם מנסים שוב ושוב לדקור את המאבטח בראשו, שעה שהמאבטח נאבק בנאשם. בשלב מסוים הצליח המאבטח לסגת מעט לאחור ולשלוף את אקדחו. המאבטח כיוון את אקדחו לעבר השניים וקרא להם להשליך את כלי התקיפה שבידיהם. קרוב המשפחה לא שעה לקריאתו של המאבטח וניסה לשוב ולדקרו. בתגובה לכך ירה המאבטח שתי יריות באזור בטנו.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
רכבת הקלה מחבל כתב אישום פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד