י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גפני בנאום חייו: "הם רוצים שנהיה חילונים, לא מעניין אותם הצבא"

חבר הכנסת משה גפני תקף בחריפות את ח"כ יאיר לפיד וחברי הכנסת של "יש עתיד" - "אתם מפלגה פשיסטית" • "הם רוצים שנהיה חילונים, לא מעניין אותם הצבא. אתם תחזרו בתשובה הרבה לפני שאנחנו נהיה חילונים" • צפו

גפני בנאום חייו: "הם רוצים שנהיה חילונים, לא מעניין אותם הצבא"
הדס פרוש, פלאש90


לאחר שתיקה ממושכת בנושא 'תיקון חוק הגיוס' שגזר על עצמו יו"ר 'דגל התורה' חה"כ משה גפני, בכדי לא להביא לתסיסה ולשיח ציבורי נגד תיקון החוק, היום (ה') הוא שובר שתיקה, מסביר את תפיסת החרדים בנוגע לחוק הגיוס ותוקף בחריפות את לפיד ומפלגתו.



"עברנו שנה ושמונה חודשים בשלטון של יש עתיד", אמר גפני, "ביקשתי לשלב חרדים כמו שיש העדפה מתקנת לערבים ודרוזים, ביקשתי העדפה מתקנת לחרדים. הכוונה חרדי זה למי שלמד באוניברסיטה ויש לו תואר, והוא ראוי להיות באותו תפקיד והם התנגדו - הם פשוט לא רוצים לשלב חרדים".

גפני ממשיך ומסביר - "אין להם שום עניין כזה, הנושא של הצבא בכלל לא עומד לדיון, עומד לדיון הפגיעה במעונות לנשים חרדיות עובדות, בילדים - בגן ילדים חרדים. החוקים ש'יש עתיד' עשתה לא היה בעולם המערבי. אין דבר כזה שלוקחים קבוצה בחברה באיזה מדינה בעולם, ובכל נושא שהיה קשור לחרדים הם פגעו".

גפני: "זה לא שנאה זה מקצועי. חרדי שהוא ילד קטן - שלא יקבל. למה המדינה צריכה לתת לו? ילדים חרדים, נכים, קטועי גפיים, מנעו מהם סייעות. אתם לא יכולים לתאר לעצמכם מה המפלגה הפאשיסטית הזאת עשתה. פשוט לא יאומן. אין דבר כזה בשום דמוקרטיה בעולם. אפילו רוסיה לצ'צ'נים לא עשתה דבר כזה. לא היה תחום מתחומי חייו של האזרח החרדי שלא פגעו בהם.

"יש חרדים לייט שאתה מסתכל עליו, אתה לא רואה שהוא חרדי אבל הוא חרדי - כשעבר החוק הנורא שכולם אמרו לא יהיו סנקציות פליליות. בהסכם הקואליציוני הבאנו ציטוטים של ראש הממשלה ושר הביטחון בתקשורת שהם נגד סנקציות, ועל זה בנוי ההסכם הקואליציוני. יאיר לפיד כפה שיהיו סנקציות פלליות.

"באותו זמן אמרתי לכל החרדים מכל קצוות הקשת של החברה שלא להתגייס, וכל הציבור החרדי אמר שעל החוק הגזעני הזה לא נתגייס. השירות הלאומי אז נפל כשעבר החוק בזמן שקודם לכן הייתה עליה . למי הם באים לספר סיפורים שהם רוצים לשלב חרדים בצבא בעבודה? לא נותנים לאף אדם חרדי דריסת רגל בשירות המדינה, עשר שנים שאני אומר שאני רוצה שילוב חרדים בעבודה.

"יכולה לשבת כאן חברת כנסת ולעשות פנים מיוסרות, אני לא רוצה להתייחס לבן שלה בצבא - יש לי אח חרדי מתמיד, ובמלחמת לבנון אנחנו חשבנו שהוא נהרג. הוא לא הלך כי הם עשו חוק, אם הם היו הוא לא היה הולך. אז נהרג חייל בשם גפני ואנחנו היינו בטוחים שזה הוא, אני לא אפרט עוד. הם לא מתכוננים לשלב חרדים, הם רוצים שנהיה חילוניים ולא נהיה. אתם ב"יש עתיד" יותר מהר תחזרו בתשובה ממה שאנחנו נהיה חילוניים. כבר רואים ניצנים שם של כאלו שלא פוחדים מיאיר לפיד, לכותל הוא הולך...".

גפני סיים ואמר - "אם חבר כנסת או מישהו אחר שחושב שאם איזה שהוא לחץ עוד מישהו יתגייס - שידע שפחות יתגייסו. אני אצא בגלוי בכל פעם שהיה בכפיה, שלא יתגייסו גם אלו שלא לומדים. אנחנו לא נהיה במדינה שאצלה לימוד התורה הוא לא ערך. בלי לומדי התורה אין קיום לעם ישראל. עם ישראל שרד בכל מקום בגלל דבר אחד - שהוא ידע ששמע ישראל השם אלוקינו השם אחד".


גפני חוק הגיוס לפיד חוץ וביטחון יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד