כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פיגוע דקירה • סיימו להתפלל מנחה - ונרצחו באכזריות

מחבל דקר מתפללים שיצאו מבית הכנסת בבניין 'פנורמה' בדרך בן צבי בתל אביב • שניים נהרגו; אחד מהם - חרדי בשנות ה-30 לחייו • עד ראיה ל'בחדרי חרדים' - "חסמנו את כניסת המחבל. שלא ימשיך את הטבח" • צפו - וידאו מהזירה

פיגוע דקירה • סיימו להתפלל מנחה - ונרצחו באכזריות


פיגוע דקירה - מחבל דקר מתפללים בבית כנסת מאולתר בחנות ליודאיקה בבניין 'פנורמה' ברחוב דרך בן צבי בתל אביב, שני מתפללים נהרגו כתוצאה מהדקירה. מתפלל נוסף נפגע במצב בינוני, לאחר שנדקר בגבו. המחבל נתפס ונוטרל על ידי אזרחים ששהו במקום.

אחד ההרוגים הוא חרדי בשנות השלושים לחייו. נדקר נוסף, הוא ככל הנראה עובד חנות היודאיקה שם אירע הפיגוע. הפצוע פונה לבית החולים איכילוב בעיר.

"מדובר בבית מלאכה שהפך לבית כנסת מאולתר ומשמש את בעלי העסקים באזור לתפילות מידי יום", מספר ל'בחדרי חרדים' אריה פלג, עד ראיה שנכח בזירה. לדבריו, "אחד המתפללים יצא ממש לפני סיום התפילה, שם ארב לו המחבל, דקר אותו מספר פעמים והוא נפצע קשה. את הפיגוע ביצע פלסטיני בן 36, תושב דורא הסמוכה לחברון, ללא רקע ביטחוני קודם.

"מתפלל נוסף שיצא הבחין בכך ונדקר גם הוא. חסמנו מיד את דלת החדר בו התפללנו, על מנת למנוע את כניסת המחבל לחדר, כדי שלא ימשיך את הטבח".

מותו של הרוג אחד נקבע בזירה. שני נפגעים פונו לבית החולים איכילוב, אחד מהם הובא במצב אנוש לבית החולים נאלצו לקבוע את מותו. פצוע נוסף מאושפז במצב בינוני, עם פגיעה בפלג גוף עליון.

מהשירות הביטחון הכללי נמסר כי המחבל הוא פלסטיני בן 36, תושב דורא הסמוכה לחברון. ללא רקע ביטחוני קודם. הועבר להמשך חקירת שב"כ.

דניאל בן דוד, מתנדב של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגבר שנדקר למוות ודקור נוסף בפלג גוף עליון כשהוא בהכרה מלאה.

"לאחר טיפול רפואי ראשוני שהענקנו לו בזירה יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של 'איחוד הצלה' הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים. הדוקר נתפס ע"י אזרחים וכוחות משטרה. כמו כן הענקנו טיפול סיוע רפואי למספר נפגעי חרדה עקב אופי האירוע".



פאראמדיקית מד"א יונית ניניו סיפרה: "המראה היה קשה, בכניסה לאחד העסקים בבניין שכב גבר כבן 32 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. בסמוך אליו שכב גבר בשנות ה 30 עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון וקומה מתחת איתרנו פצוע נוסף, גבר כבן 50 בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ומיד פינינו אותם לבי"ח איכילוב"

צילום: זק"א תל אביב










פיגוע מחבלים דקירה תל אביב פנורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד