י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שישה ימי שקט נקטעו בשני פיגועים

שישה ימים של שקט יחסי נקטעו בצהריים בשני פיגועים • מחבל רצח אב לחמישה ילדים בהם תינוק בן חודשיים, ביציאתו מתפילת מנחה • ידידו "עדיין לא מסוגל לדבר על אהרן בלשון עבר" • ההרוג הנוסף - ראובן אבירם הי"ד

זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: מוטי קרליץ, זק"א תל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: מוטי קרליץ, זק"א תל אביב


ההרוג החרדי בפיגוע בבית הכנסת בתל-אביב היום בצהריים (ה') הוא הרב אהרן יסייב הי"ד, תושב הקהילה החרדית בחולון שנדקר בדם קר, כשהוא בן 32 בפטירתו. הנרצח הנוסף הוא ראובן אבירם הי"ד תושב רמלה בן 52.

המנוח הי"ד נולד בג' ניסן תשמ"ג בשכונת 'תל כביר' בתל אביב, הוא חזר בתשובה לפני מספר שנים, התחזק בתורה ויראת שמים. לאחר שנישא עבר להתגורר בעיר חולון הסמוכה. ההלוויה תתקיים עוד הערב בעיר מגוריו, חולון, ותצא בשעה 23:30 בבית העלמין בחולון שם ייטמן.

מועד ההלויה התעכב, משום שהפרקליטות ביקשה לנתח את גופתו. אנשי זק"א תל-אביב פנו לחבר הכנסת אורי מקלב אשר פעל בעניין והביא לכך שהפרקליטות תסתפק בבדיקת CT חיצונית.

לפרנסתו עבד בחנות האלקטרוניקה 'סקאל' בבניין פנורמה בתל אביב שם נרצח, בחולון היה מקורב לגאון הרב חיים רבי, ממוסדות 'עטרת חכמים' ורב שכונת 'תל גיבורים' בחולון, וכן לקהילה של הרב אברהם זרגרי. בכל יום היה מארגן את התפילה בבניין 'פנורמה' במקום עבודתו.

מכריו מספרים על אהרן הי"ד - "הוא היה אדם טוב שאהב תמיד לעזור, הוקיר תמיד תלמידי חכמים וקבע עיתים לתורה, והיה מחזק כל מי שיכל, גם את בני משפחתו הקרובה", מכריו מספרים כי גם אחיו שעבד איתו בניין התחזק בזכותו.

הרב מלכיאל יצחקוב, מרבני הקהילה הבוכרית בבית הכנסת רש"י בשכונת 'תל כביר' בתל אביב, מספר ל'בחדרי חרדים' - "זו אבידה גדולה בשבילנו, אני לא מאמין שאני מדבר על אהרן בלשון עבר, בכל יום הייתי שולח לו את ההלכה היומית אותה היה אומר בבית הכנסת.

"השם ירחם על המשפחה שלו, זה אבל גדול לכל הקהילה שלנו, מכה לא פשוטה מה שקיבלנו, צריך להרבות בתפילה ולהתחזק בבין אדם לחבירו, בפרט בלשון הרע ושמירת שבת, וכן לא לדבר בתפילות".

המנוח הי"ד הותיר אחריו את רעייתו שתחיה וחמישה ילדים יתומים קטנים, חלקם לומדים בתלמוד תורה "בית יוסף" בחולון, כשרק לפני חודשיים נולד לו בנו הקטן.

בפיגוע נרצח גם ראובן אבירם הי"ד, תושב רמלה בן 52. הלוויתו תתקיים מחר יום שישי ח׳ בכסלו ה-20 לנובמבר, בשעה 12:30 בבית העלמין החדש ברמלה רח׳ יחזקאל פינת רח׳ התבור.

הנרצח אהרן יסייב הי"דצילום: הנרצח אהרן יסייב הי"ד
הנרצח אהרן יסייב הי"ד

ליברמן: "יש להטיל עוצר על הר חברון"
שורת גינויים חריפים מצד פוליטיקאים ישראלים בעקבות שני הפיגועים היום, בהם נרצחו חמישה בני אדם - שניים בבניין 'פנורמה' בדרך בן צבי בתל אביב, ושלושה נוספים בגוש עציון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו - "הטרור הרצחני היכה היום בגוש עציון ובתל אביב. לבי עם משפחות הנרצחים ואני שולח רפואה שלמה לפצועים. מאחורי הפיגועים האלה עומד האיסלאם הקיצוני המבקש להשמידנו, אותו איסלאם קיצוני שהיכה בפריז ומאיים על אירופה. מי שגינה את הפיגועים בצרפת צריך לגנות את הפיגועים בישראל – זה אותו טרור. מי שלא עושה זאת – מתנהל בצביעות ובעיוורון.

"אני לא מהסס מלקדם כל צעד אפקטיבי למען ביטחון ישראל. מי שלא ילמד את הלקח מול העוצמה שאנחנו מפעילים כעת, ישלם מחיר כבד יותר".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר הערב - "מחבק את המשפחות שנכנסות למעגל השכול הנורא ומשתתף בכאבן על מות אהוביהן בפיגוע הקשה בתל אביב. שוב הוכחו גבורתם ואומץ ליבם של אזרחי ישראל שפעלו בנחישות וקור רוח מול הטרוריסט הנאלח. מאחל החלמה מהירה לפצועים ובשורות טובות לכל עם ישראל."

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר כי "יש להטיל עוצר על אזור הר חברון על-מנת לאפשר לצה״ל ולכוחות הביטחון לפעול ביסודיות ולטפל בתשתיות הטרור כדי שהמקום יפסיק לשמש בית חרושת למחבלים".

סגן שר הביטחון ח"כ אלי בן דהן אמר - "רק אתמול ציינו שנה לטבח הנוראי בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, שנה בה הטרור היכה בנו ללא רחם, ושוב פיגוע נורא מתרחש והפעם בבית כנסת בתל אביב.

"טרור הוא טרור ואינו משנה היכן מתרחש, מקורו הוא מההסתה של ראשי ההנהגה הפלסטינית המעודדים אותו. רק הריסת בתי המחבלים בצמידות לפיגוע, וגירוש משפחותיהם, תרתיע את המפגע הבא".

עודכן: 21:17
אהרן יסייב פיגוע תל אביב פנורמה חולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד