כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב חיים רבי ל'בחדרי' - "אהרן היה עובד ה' - יש למגר את הטלפונים הלא כשרים"

"כל אדם שהגיע זמנו לא יעזור כלום. זה נגזר עליו בראש השנה שיפטר בצורה כזו, שיהיה באמצע מצווה אדירה ונפלאה של תפילת העמידה" הגאון רבי חיים רבי, רבו של ר' אהרן יסייב הי"ד אשר נרצח בפיגוע בתל-אביב סופד לו וממליץ במה להתחזק

הגאון רבי חיים רבי מחולון. צילום: יעקב כהן
הגאון רבי חיים רבי מחולון. צילום: יעקב כהן


שעות ספורות לאחר הפיגוע בתל-אביב בו נרצח בדם קר הקדוש ר' אהרן יסייב הי"ד כשסיים תפילת מנחה בבית כנסת בתל אביב - מורו ורבו הגאון רבי חיים רבי ראש מוסדות 'עטרת חכמים' בחולון סופד לנרצח בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כשבכי חונק את גרונו, הוא מבכה את הטרגדיה שנחתה לפתע על הקהילה החרדית בחולון.

הגר"ח רבי פותח כשבקולו נשמע הכאב: "ר' אהרן היה אדם יקר וחשוב, הקים בית של תורה ויראה. הוא נרצח על ידי רוצח שפל שבשפלים, הוא נהרג באמצע דבר מצווה". הרב גם מתייחס לעקרון האמונה: "כל אדם שהגיע זמנו לא יעזור כלום. זה נגזר עליו בראש השנה שיפטר בצורה כזו, שיהיה באמצע מצווה אדירה ונפלאה של תפילת העמידה. הוא נהרג על קידוש ה'".

הרב רבי מעיד על אדם מיוחד: "הוא תמיד היה עובד ה', כיבד את הוריו ואת כולם, והותיר אחריו זרע ברך ה'. השתתף בכל שיעור תורה שרק יכל. כל זמן פנוי, בחר להקדיש לתורה".

כששאלנו את הגר"ח רבי הנחשב לאחד הרבנים הבולטים בחולון, במה להתחזק בעקבות המקרה הקשה ענה הרב: "צריך להתחזק ולדעת שבשמים מחפשים אותנו. רואים שזה הגיע לתל אביב ולכל גוש דן, צריך להתחזק במצוות כדי לבטל את הדינים, ולבקש מבורא עולם שיישב על כסא רחמים ולא על כסא של דינים"

"לא צריך להכנס לפרשנות כלל למה זה הגיע לנו ובגלל מה זה קרה. אנחנו צריכים לחשוב על חסדים ואהבת ישראל". הרב גם נותן הוראה למעשה: "צריך למגר את הטלפונים הלא כשרים. כשהכול יהיה בקדושה וטהרה, הטומאה לא תשרה - כך נבטל את הקיטרוגים. צריכים ללמוד מזה מוסר השכל כמו שכתב הרמב"ם ולהגיד שלוש מילים "בגלל העוונות שלנו".

את דבריו מסיים הגר"ח רבי: "השם יעזור שאהרן זכרונו לברכה, יהיה מליץ יושר על כולם, על כל הקהילה, על חיילי מערכת הבטחון, כולם כולם, ונזכה לביאת המשיח".
הרב חיים רבי אהרן יסייב פיגוע בתל אביב טרגדיה חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד