כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לפיד מגיב לגפני: "לא היה קל לשמוע איך גפני קורא לנו פשיסטים"

יו"ר "יש עתיד" החליט להגיב לנאומו התוקפני של חבר הכנסת גפני, בנימה מרוככת - "לא באנו לתקוף"

יאיר לפיד הבוקר בועדת חוץ וביטחון, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
יאיר לפיד הבוקר בועדת חוץ וביטחון, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


לפיד מגיב לנאום גפני - לאחר הנאום הסוער של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הבוקר (ה'), בו כינה את "יש עתיד" מפלגה "פשיסטית", מגיב הערב ח"כ יאיר לפיד לדברים החריפים.



בפוסט שהעלה לפיד לפייסבוק כתב - "הגענו היום לוועדה נחושים לעמוד על שלנו, אבל בלי להתנגח ובלי להסית. אנחנו מאמינים שאסור לפגוע בשיוויון בנטל. עצם הנסיון לשנות את החוק חותר תחת הערכים הכי בסיסיים של מדינת היהודים וניאבק נגדו בכל כוחנו בכנסת ובבית המשפט בלי למצמץ. יחד עם זאת החלטנו להציג את העמדה שלנו ממקום מכבד והוגן, תקיף אבל לא תוקפני, בלי השתלחויות ועלבונות".

לפיד הוסיף - "זה לא היה קל, בייחוד כשהיינו צריכים לשמוע איך גפני קורא לנו ״פשיסטים״ ואייכלר מזכיר כמו תמיד את הנאצים. אבל כשהחלו להגיע החדשות הנוראות שמחנו על ההחלטה שעשינו. כי אנחנו פה ביחד, כולנו, לטוב ולרע".

מוקדם יותר היום ח"כ נשא דברים ח"כ ישראל אייכלר בדיון על חוק הגיוס ואמר - "החטא הקדמון של דור מייסדי המדינה היה הגדרת הצבא כ"כור היתוך" במטרה "לחנך מחדש" את העם היהודי ולהפוך אותו ל"עם ישראלי חדש". לאחר שרודפים ומדכאים את ילדי החרדים והוריהם בכל תחומי החיים, איך יש לכם חוצפה לדבר אתם על "שויון וקידמה"?" שאל בהתרסה.

בהמשך התייחס ח"כ אייכלר לפיגועים - "אל תספסרו בדם, רוב הנרצחים בפיגועים יהודים דתיים הי"ד. רוב המתנדבים בכל אירוע, הם מתנדבים חרדים. כך שאיש לא ילמד אותנו ערבות הדדית, סולידריות בהצלה ואספקת מזון לנזקקים בבתי החולים ובכל מקום. המתנדבים החרדים הם הראשונים".

חוק הגיוס משה גפני יאיר לפיד ישראל אייכלר פשיסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד