כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

באו"ם החליטו – מפחיתים את מספר נפגעי תאונות הדרכים בחצי

מנכ"ל אור ירוק: "מדינת ישראל הולכת לאחור בכל הקשור לשמירה על חיי אזרחיה בכבישים. שר התחבורה חייב להסביר כיצד הוא מתכוון לפעול על מנת להחזיר את ישראל למצב בו מספר ההרוגים בכבישים הולך ויורד"

באו"ם החליטו – מפחיתים את מספר נפגעי תאונות הדרכים בחצי


לפני כחודשיים התקיים בניו יורק הכנס השנתי הכללי של האו"ם, במהלכו הוצגה התכנית הרב שנתית העולמית לפיתוח חברה בת קיימא. בתכנית תמכו פה אחד, 193 נציגי מדינות שהשתתפו בכנס, ביניהם גם השר סילבן שלום. בין היעדים המרכזיים שנקבעו – הפחתת מספר ההרוגים מתאונות דרכים ב-50% עד שנת 2020, כאשר מדובר באחד משלושת היעדים הראשונים על פי קביעת חברי האו"ם
מטרת התכנית היא צמצום הפערים החברתיים והכלכליים ברמה בינלאומית תוך חמש עד 15 שנים. התכנית מטפלת ב-17 תחומים שונים, ביניהם בריאות ורווחה.

מתוך נתוני הדוח השנתי (PIN) של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (Etsc) לשנת 2014 ׁאשר פורסם לפני חודשים ספורים, עולה תמונה עגומה של מצב הבטיחות בדרכים בישראל לעומת מדינות אירופה, כאשר מדינות האיחוד הצליחו להפחית את מספר ההרוגים מתאונות דרכים בשיעור ממוצע של 0.6% לעומת מדינת ישראל שבה נרשמה עליה של 3.2% במספר ההרוגים (בשנת 2014 נהרגו 319 בני אדם בתאונות דרכים).

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל הולכת לאחור בכל הקשור לשמירה על חיי אזרחיה בכבישים. זו השנה השלישית ברציפות שבה השנה תסתיים בעליה במספר ההרוגים, בניגוד לממוצע במדינות אירופה. למשרד לבטיחות בדרכים אסור להתעלם ממספר ההרוגים ההולך וגדל מידי שנה ולכן שר התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לכנס את כל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש ולהסביר כיצד הוא מתכוון לפעול על מנת להחזיר את ישראל למצב בו מספר ההרוגים בכבישים הולך ויורד".
עמותת אור ירוק תאונות תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד