ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"הוואטסאפ מחלל את כבוד המת"

סרטון שצולם היום מיד אחר הפיגוע בתל אביב, בו נראה ר' אהרן יסייב כשהוא מדמם וגוסס, עורר זעזוע רב. הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, יוצא בקריאה להימנע מכך

הראשל"צ הגר"י יוסף. צילום: קובי הר צבי
הראשל"צ הגר"י יוסף. צילום: קובי הר צבי


צילומי הנרצחים בפיגועים האחרונים הביאו את הראשל"צ והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בקריאה לציבור להימנע מצילום הנרצחים והפצועים בפיגועים.

לשיא הגיע הזעזוע היום, כשהופץ סרטון וידאו, בו צולם ר' אהרן יסייב כשהוא גוסס ומדמם למוות, מה שהחריד את אלפי הצופים ברשתות החברתיות.

במכתבו כותב הרב יוסף "בהיות ובעת האחרונה רבו בעונותינו הרבים מקרי רציחה על ידי אותם המרצחים הארורים בני ישמעאל, ימ"ש, ובהיות ויש איזה אנשים אשר נוהגים שלא כהוגן ומצלמים ומפרסמים צילומים מהפצועים והנרצחים, ופעמים אף מצלמים אדם גוסס, או אפילו ששבק חיים לכל חי.

"ודבר זה אין רוח חכמים נוחה ממנו, ויש לפרסם ולהודיע בשער בת רבים, ולגנות בכל התוקף דבר זה, כי מלבד עגמת הנפש שיש בזה למשפחות, יש בכך גם משום חילול כבוד המת, וחילול כבוד הבריות. וברור שעל פי דרך התורה ודרך המוסר, אין לפרסם אותם, ויש להמנע מלצפות בצילומים אלה, והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר. וע' בגמ' ב"ב (קנד.) שאין אנו רשאים לנוול את המת. וע' בתשו' שבות יעקב ח"ב סי' ק"ג".

את מכתבו מסיים "וברכתי לכל הפצועים, שהשי"ת ירפאם רפואה שלימה, בריאות איתנה ונהורא מעליא, והמשפחות השכולות, הקב"ה ינחם אותם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא יוסיפו לדאבה עוד, והיה המחנה הנשאר לפליטה.

"והקב"ה ירחם על עמו היושב בציון, ויאמר די לצרותינו, ויקיים בנו כל כלי יוצר עליך לא יצלח, חרבם תבוא בלבם וקשתותם תשברנה. והשי"ת יחזק את החיילים וכוחות הבטחון שיזכו לסייעתא דשמיא, ונתחזק כולנו בלימוד התורה ובצדקה וחסד, והתורה תגן על עם ישראל, כי התורה אגוני מגנא ואצולי מצלא, ונזכה לגאולה השלימה והאמתית, במהרה בימינו, אמן".
יצחק יוסף הראשון לציון אהרן יסייב צילום פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד