כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לפעמים גם אתה שותף לפשע

כך גילה הבן את אביו נרצח מול עיניו • קולטים איזו מציאות חולנית אנחנו מייצרים? קחו טיים אאוט וצאו מהמשחק הכי לא יהודי, הכי לא אנושי • אל תהפכו לשותפים לפשע

צילום: גרשון אלינסון/פלאש90
צילום: גרשון אלינסון/פלאש90


כמה לא כתבו בנושא, כמה לא ביקשו, כמה התריעו והרתיעו, והתחננו ובכו, והזדעזעו, אבל נראה שהעולם איבד את זה לחלוטין. העולם הזה הוא אנחנו, הפושעים. כן – פושעים.

ההתקדמות הטכנולוגית שטומנת בחובה כל כך הרבה אפשרויות טובות, מוכיחה שוב ושוב מדוע יש אנשים שאסור להם להחזיק במכשירים מתקדמים או בתוכנות מסרים מהירות. הם פשוט הופכים לפושעים שלא נשפטים על מעשיהם החמורים.

כן, אני מדברת על הווטסאפ. שוב. ואם אצטרך שוב ושוב, עד שאולי מישהו יתעורר ויבין שיש כאן פשע מטורף ושאנשים רבים איבדו את הצלם האנושי שלהם והפכו לרובוט נתעב והרסני. אני לא קולטת, באמת שאני לא מצליחה לקלוט, מה לא מובן בזה שלא מעבירים בווטסאפ כל תמונה וסרטון בהם נראים בני אדם במצבים קשים או מביכים? מה לא ברור לאדם שמשתתף בהלבנת פנים או בלשון הרע, ובמקרים רבים מסכן חיי אדם כפשוטו, שכן רק חסר שחולה לב יגלה דרך המכשיר הארור שלבן שלו קרה משהו לצורך הדוגמה... ואפילו לא רוצה להמשיך.

איך ייתכן שכל פעם מחדש אנחנו שומעים על זוועה בחסות תוכנת המסרים החינמית, מזדעזעים לרגע, וממשיכים – לעשות העתק הדבק כמובן. השתגענו? הפכנו לחיות חסרות רחמים?
בנו של ראובן אבירם הי״ד, גילה שאביו נרצח מסרטון שהופץ היום ברחבי הוואטסאפ.

אתם קולטים את הטרגדיה? אתם קולטים איזו מציאות חולנית אנו יוצרים במו ידינו? במקום להגיע לאדם אם צוות אנשים שהוא מכיר, ירככו את המכה ויכינו אותו לבשורה, פותח אדם את מכשירו, בתמימות, מוריד סרטון שעבר בקבוצה, השד יודע איזו, ומה הוא רואה? לחרדתו הוא מגלה את אביו מתבוסס בדמו, דקור בחלקי גופו, נושם נשימות אחרונות ופשוט מת לו מול העיניים.

נכון. הקדמה גרמה לכך שדחיית הסיפוקים שלנו הפכה לזדונית. החדשות אחרי שעה כבר לא רלוונטיות, אבל גם בשם הרייטינג, רבותיי, יש גבול! מדובר פה בחיי אדם ממש. עד מתי? בחור יגלה את דבר רצח אביו מסרטון בווטסאפ ועוד יצפה בזוועה?

די, תרגיעו עם הצמא המטורף לעוד רכילות, לעוד צהוב, קחו טיים אאוט וצאו מהמשחק הזה שהופך להיות הכי לא יהודי, הכי לא אנושי. אל תתנו יד לדבר הזה.

אני באופן אישי, עם כל עבודתי בתקשורת, הגדרתי את המדיה שלא תרד באופן אוטומטי, וכל תמונה או סרטון שמגיעים אלי מחושבים היטב אם בכלל לפתוח אותם, ואם כן – מה לעשות בהם הלאה.

הגיע אליכם סרטון זוועה? עזרו לו להתאדות. אל תהיו שותפים לפשע. מי יודע להיכן זה עוד יכול להדרדר.

והנה חלק מדברים שכתב מיכאל גוטווין, מתנדב זק"א: "הגיע הזמן לומר די לסרטונים כאלה! די לשיתוף סרטונים ושמות הרוגים לפני שהמשפחה יודעת.

היום הזה לימד אותנו, מנהלי קבוצות, לשים סוף לדבר. אסור שזה יקרה שוב, אסור שיופץ סרטון של בנאדם יהודי מתבוסס בדמו ובפרט שהמשפחה עדיין לא יודעת.

הפיצו לכל הקבוצות כדי שנדע להתנהג כבני אדם, ולא כחבורת מחבלים בנוסח דאעש שצמאים לסרטונים עם דם".
פיגוע דקירה מחבל תל אביב ווטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד