כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרעי: "הרחבת הממשלה - בקרוב"

שר הפריפריה: "אסור לנו להיות מבודדים בעולם, לממשלה עם המחנה הציוני תהיה הסכמה בינלאומית רחבה יותר"

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90


"אני מעריך ששבוע הבא, אחרי שחוק התקציב עבר וגם התיקון לחוק הגיוס יעבור, זו תהיה הזדמנות טובה להרחיב את הממשלה והשיחות הקואליציוניות עם המחנה הציוני יעלו לרף גבוה", כך אומר שר הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי בראיון לישראל קצובר ויעקב רייניץ במגזין הכלכלי "פיננסים" מבית 'המודיע' שאמור להתפרסם בשבועות הקרובים.

לדברי דרעי, "הרצוג צירף עכשיו כמה מאות חברים חדשים לוועידת המפלגה מה שמעניק לו כח להעביר החלטות. להערכתי, הרחבת הממשלה תהיה בשבועיים-שלושה הקרובים. אם נשתמש במדד של סולם 1 עד 10, אז הייתי אומר ש- 7 שהמחנה הציוני מצטרפת לקואליציה. חברת הכנסת יחימוביץ' לא תערים קשיים אם תקבל תיק ביצועי".

דרעי הסביר גם את החשיבות בהרחבת הממשלה: "ההתייחסות של אומות העולם כלפי מדינת ישראל חשובה מאד. אסור לנו להיות מבודדים מידי. לממשלה עם המחנה הציוני תהיה הסכמה בינלאומית רחבה יותר. בואו נעזוב לרגע את הטרור הפלסטינאי, המזרח התיכון רועש וגועש, סוריה נמצאת בכאוס פנימי אדיר שמשפיע על כל המזרח התיכון ומדינת ישראל, שכל תזוזה בסוריה היא קריטית עבור בטחונה, נמצאת מחוץ לתמונה. הדרך היחידה להשפיע ולהיות חלק מכל מה שקורה מסביב, זה לקבל את הסכמת העולם לממשלה.

"קח דוגמא אחת, השבוע התכנסו בטורקיה בפסגת ה-G20 השנתית מנהיגי העולם שדנו במלחמה העולמית בטרור, ומדינת ישראל כלל לא צד בעניין. לא סופרים אותנו. הרכב הממשלה הימני מונע מאותן מדינות ליצור את הברית הזו עם הממשלה הנוכחית. אם המחנה הציוני יהיה בפנים והרצוג יהיה שר החוץ, זה ישפר את התדמית שלנו בעולם".

בראיון המלא, שיתפרסם במגין 'פיננסים', מסביר דרעי גם האם לדעתו כניסת המחנ"צ אמורה להיות על חשבון הבית היהודי, מה היה הרגע שבו החליט לפרוש ממשרד הכלכלה, האם הוא ישרוד במשרד הפריפריה, איזה משרד ממשלתי הוא רוצה לקבל, מה התוכניות שלו לעתיד, כיצד מתבצע שיתוף הפעולה עם המפלגות החרדיות על כל זה ועוד סדרה ארוכה של נושאים.
המודיע דרעי פיננסים המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד