כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מסביב לעולם: פריז, ניו יורק ואילת

למה העיתונים החרדים חייבים תיאום גרפי? • מי הצטלם ואיפה בכנס העיתונאים באילת? • וכל השאר בהרחבה...

מסביב לעולם: פריז, ניו יורק ואילת


בסקרנות מרובה ולאחר שסיים את סבב ה'שלום זוכרים' התיישב לייבל'ה בליל שבת כדי לסקור את עיתוני השבוע. כמו תמיד, מקפידה הינדל'ה לקנות לבעלה מבחר בלתי נגמר של גליונות הפרינט החרדי, כדי לספק לו תעסוקה ארוכת טווח. אלא שמשהו חשוד הבהב לעיני לייבל'ה, בשלוש צבעים.

את דגל הטריקולור (שלושת הצבעים המרכיבים את הדגל הצרפתי) מרוח על מגדל אייפל, עם הכותרות המרעננות "אימה בפריז" ו"חושך בעיר האורות", מצא לייבל'ה על שעריהם של בקהילה ומשפחה. מילא, גם ככה שני השבועונים הללו נחשדו בעיני לייבל'ה בהעסקה של אותה גרפיקאית.





את נחמתו קיווה לייבל'ה לשאוב מהיומונים הוותיקים, ברוח קצת יותר תורנית הכריזו יתד נאמן והמודיע על "אם ד' לא ישמור עיר" ו"טלטלה בצרפת", אבל בחירת התמונות, מה יהא עליה?





כאילו לא די בזה, גם כשניסה את מזלו בשערי החינמון כל ישראל מבית קו עיתונות, נכונה ללייבל'ה אכזבה מרה. שום טור לוהט של הנהג בדימוס חיים כהן לא יחפה על בחירת תמונת השער הצפויה.





מי שנותר יחיד ומקורי, הם כמובן הבעלזאים, שבחרו לתמונת השער של מגזין עולמות מבית המחנה החרדי את.. טוב, ניחשתם כבר, לא משייעלה תצמח הישועה. לייבל'ה מציע לגרפיקאים השונים לפתוח קבוצת ווטסאפ שתשמש למקרים מיוחדים כגון דא, ולהגיע להסכמות מראש על חלוקת שערים הגיונית.



ומפריז לניו יורק:
שליחיו של לייבל'ה חזרו השבוע מביקור קצר בתפוח הגדול, שם מסתובבים כעניין שבשגרה אחוז ניכר מידועני המגזר, שנמלטים מישראל כדי לסגור דילים ולעשות שופינג איכותי. כבר בין שמים לארץ, נתקל שליח לייבל'ה המסור באדמו"רים מתולדות אברהם יצחק ורחמסטריווקא, כשהם מתפללים באריכות ובדביקות - כמו בבית. במלון פלאז'ה בבורו פארק חיכה לו הגבאי המסור לבית בעלזא, הרה"ח אליעזר וינד, יחד עם החברותא הרה"ח פנחס פרידמן, איש הטבק מירושלים יואלי קלפוהלץ שהזהיר לא לדבר בתפילה, העסקן הרפואי בני פישר, חבר מועצת העיר החיפאי מיכי אלפר, הנגיד והזמר שי"ר הלא הוא שלמה יהודה רכניץ, הזמר אבי מילר שחזר ממסע שורשים בקנדה - עבר דרך קווינס וסיים בלורנס היוקרתית, ולסיום, הוא גילה גם אדמו"ר מאחת ה'התנחלויות', המכתת רגליו בחנויות הטלפונים כדי לרכוש סים אמריקאי. תורה תורה, מה תהא עליה.





ומי שעוד התרוצץ בשבוע האחרון ברחבי ניו יורק, הוא הסופר והעיתונאי שלמה קוק. לייבל'ה גילה כי את כרטיסי הטיסה (ביזנס?) מימן מיליארדר ידוע מארה"ב, מגדולי התורמים למדינת ישראל, ששכר את שירותי 'דובר הבית ברחוב חנן' בדימוס – לטובת כתיבת ספר אוטוביוגרפי. כדרכו בקודש, קוק ניצל את השהות מעבר לים כדי להתברך אצל צדיקי הדור באמריקה, והוא נצפה עם צאת השבת מכניס 'קוויטל' לאדמו"ר בעיירה ניו-סקווירא, אין ספק, בסקווירא בוערת אש.





ומי שהתגעגע לקולו של בצלאל קאהן בשעות הבוקר ברדיו קול חי (עד להחלפתו המתוקשרת בקול הרדיופוני של מוטי לביא), לייבל'ה חושף כי הבחור נצפה בביקור זוגי בארצות הברית, שם וידא בין היתר שהבית הלבן אכן לבן. קאהן ביקר גם בלייקווד שבניו גרז'י וישב לעשות שטייגען כאחד מאברכי הישיבה. לייבל'ה מבקש בסיבוב הבא לצרף גם את הגיס.





במקום של כבוד, בבניין משרדים יוקרתי בסמוך לתחנת המשטרה המקומית באושן פארק וויל, נכנסים ובאים דבר יום ביומו ראשי ישיבות נכבדים לצד בעלי בתים חשובים, והוא הפך למעין תחנה מרכזית לכל ישראלי 'צורבא מדרבנן', שבידיו 'חבורה' טובה או תשובה בענייני חלב עכו"ם, אותה יגיד לגביר ר' יענק'ב וולקין, ויצא במתנת יד הגונה ובשוקולד איכותי כשר למהדרין. ר' יעקב זה אינו כשאר הנגידים המדברים עם המשולחים דרך המזכירות, אלא הוא בעצמו עומד על גבם ומשקה את הגמלים. וכך, כאשר נסע לצורך עסקיו לסין הרחוקה, זעקו ראשי הישיבות: ר' יעקב, למה עזבתנו?





גם סגן ראש עיריית מודיעין עילית ומחזיק תיק החינוך, טוביה פריינד, שב בחמישי בבוקר מארה"ב לישראל. במהלך הטיול בגולה השתתף פריינד בוועידת אגודת ישראל בקונטיקט שבארה"ב, והנחה את פאנל עסקנים ופעילי קהילות מכל העולם.





ואחרון מניו יורק: מי שכבש את האוכל היהודי הטוב ביותר היא מסעדת VIP בשדרה ה-13, מה שנקרא השלייקעס של ניו יורק. הבעיה הגדולה היא שכל מי שמגיע למקום פוגש עשרות ישראלים מריירים על הצ'ולנט, גם שליח לייבל'ה מצא את החבר'ה שכונו בעבר נוער הנרות החרדי, שאפילו שלא שרו - זכו לפינוק מושלם מבעל הבית יענקי רוזנפלד, וכמובן סלחו למוישה ויסברג על הכינוי הקליט.



ומשם לאילת:
ובעוד שליח לייבל'ה חוגג בטיול בינ-יבשתי, הסתפק לייבל'ה בפטור על המע"מ באילת, שם נצפו כמדי שנה כל המי ומי בכנס העיתונות. אתר הבית שלח נציגות נכבדה, מהבוס שאין לנקוב בשמו עבור דרך העורך הראשי והמשנה וכלה באנשי השיווק והפלילים. ככה זה כשמשעמם בבני ברק.

לייבל'ה התקשה לפספס את המעריץ מספר 1 של דרעי - יוסי אליטוב, שהשכים כהרגלו והתיידד עם אוהב הישמעאלים, העיתונאי גדעון לוי, זאת בזמן שהנציגים הצעירים מה'משפחה' התקשו להיפרד מהמיטה הנוחה במלון בזמן מושבי הבוקר והצהריים. חבר'ה, לכנס נוסעים כדי להצטלם, את שעות השינה תשלימו בשבוע הבא בהר חוצבים.





במהלך הכנס צפה לייבל'ה במפגשי פיוס בכאילו בין נציגי מחנה אריה דרעי לנציגי מחנה אריאל דרעי. וכמו שלייבל'ה טוען, אם זה בא בלי סיגרים וטעימות ויסקי – זה לא זה.





בהזדמנות זו, לייבל'ה חושף כי את סוף השבוע הקרוב הוא צפוי להעביר באילת, כדי לאסוף וללקט את שרידי כנס העיתונאים, ויש מצב ואולי אפילו יתכן לגמרי שהמדור לא יופיע בשבוע הבא, באופן חד פעמי כמובן.

ובשל השהות באילת, החמיץ לייבל'ה את האפשרות לזכות במגדנות היישר מידיו של רן סער, סבאל'ה חביב שמכהן גם כמנכ"ל קופת חולים 'מכבי'. לייבל'ה מדבר כמובן על חנוכת הבית למרפאה החדשה של מכבי בקריה החרדית, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, שם נצפה המנכ"ל הוותיק והמוערך דואג לילדים בעצמו ומפנק אותם במיני מתיקה.



וכרגיל, פינת הכנסת:
לילה לבן ומשעמם עבר על לייבל'ה בעת אישור התקציב בכנסת, נכון שטעות אחת של אורי אריאל חוללה דיון מעניין בוועדת הכספים, עדיף כבר שיתעסק עם חתולים, אבל את עינו של לייבל'ה צדו דווקא סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר וועדת המדע אורי מקלב, שהשתבחו במכשירי LG2 כשר מבית 'נתיב'. בשעות הבוקר שלאחר מכן, בדיון העירני באופן חלקי בוועדת חוץ וביטחון, ישבו שניהם ושברו את הראש בניסיון להתמודד עם המכשיר. איש חדו"ש שחר אילן שנכח במקום בירר בדיסקרטיות האם סגן השר מחזיק מכשיר כשר, והתאכזב קלות כשפרוש הראה לו את החתימה.

אין ספק שיקיר חברי הכנסת החרדים הוא מנחם אליעזר מוזס, האיש שיש בו גם תוכן, גם שמחה, גם תוכו רצוף אהבה וגם מכתב ה'מועצת' יועד עבורו. ללא ספק הוא ראוי יותר מכולם לשמש יו"ר הסיעה המפולגת יהדות התורה, לביש מזלו, נפל התקציב בלילה הלא נכון, ומוזס נאלץ לוותר על השתתפות בחתונה בטוטו של ויז'ניץ. בכל אופן, לאוזני לייבל'ה גונב, כי לאחר שנים שלא שוחחו בהרחבה הלפרט ומוזס, מאז התחלפו במשבצת בכנסת, נפגשו השניים השבוע ביום שלישי בקרית צאנז בנתניה בחתונה, כאשר מוזס הוא סב הכלה והלפרט הוא דוד החתן. לייבל'ה תיעד את הפגישה בין שני הרומנים.





ואפרופו חתונת ויז'ניץ, בחסידות הייתה שמחה מהולה בעצב: למרות שבכירי החסידות נהנו עד הגג שמוזס לא יכל להשתתף אישית בחתונה הגדולה והסתפק בצפיה בסרטונים במליאה, גם שרים וח"כים אחרים לא השתתפו, מלבד החכ"ל והמחכ"ל יעקב אשר. אין ספק שויז'ניץ צריכים ללמוד מגור ובעלזא לקבוע חתונות בתאריכים נוחים יותר. אהה, וראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי הגיע כמובן כאורח העסקן הבכיר יענקי טסלר, שכבר פעמים ליווה את האדמו"ר לישיבת המועצת בירושלים.





ואי אפשר בלי עוד מוזס קטן: במהלך ההצבעות נראה השר לשעבר יעקב פרי מיש עתיד מנחית סטירה מלטפת ליו"ר סיעת יהדות התורה, שכבר מורגל בכגון דא.





לייבל'ה צפה השבוע בשניים שהתקצרו בחצי מבצעים ריקוד סוער כאילו מדובר ברזים ורגילים, היה זה בחתונת איש העסקים הרב לזר במרכז האירועים 'קונקורד' בבני ברק, כאשר מנכ"ל המבשר מוישי פרוש ביצע ריקוד משותף עם איש החסד חונה דייטש, מנכ"ל הציבור החרדי. כך זה נראה.



והשר לשעבר ומי שסיים את תפקידו בחוק הגיוס המתוקן, אריאל אטיאס, נצפה חם מתמיד על רכב הסופרב בסוכנות בתלפיות בירושלים. נו, אחרי שאריה רכש - אריאל לא יכול להישאר מאחור.



הפינה המוניציפאלית:
ללייבל'ה נודע כי בימים אלו עמלים על סיום כתיבת ספר תורה לזכותו ולרפואתו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי. ספר התורה יוכנס לישיבה של בנו הגאון רבי יצחק בישוב מיצד שבגוש עציון.

ואילו מעקב לייבל'ה אחרי הראיס הבני ברקי, חנוך זייברט, מגלה כי ראש העיר סיים את טיסתו ה-19 ברחבי העולם ומתכונן לטיסה ה-20 בעוד שבועיים. בימים אלו במסגרת הלשכה השקופה של ראש העיר, למען יוכלו לענג בכבוד את האורחים במיני מזונות והערינג משובח, עובר המקום סדרת שיפוצים נרחבת. לייבל'ה השיג תיעוד.





ועדיין בבני ברק: חבר מועצת העיר מטעם סיעת בני תורה רוחמקין קיבל את הבשורה על פטירת ראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל בעודו בארה"ב. במהלך טיסתו לישראל, התיישב רוחמקין לכתוב מאמר זיכרון לזכרו עבור עיתון 'הפלס'.





ועוד בעיר התורה והחסידות: בעוד שבוע יחל הידיד הוותיק איתי גדסי לשדר ברדיו קול חי. לייבל'ה כבר מחכה להודעות נוסח "גדסי בקול חי: גואטה נכנס לכנסת/ הגר"ש בעדני פורש/ דרעי קיבל החלטה/ נתי נחום פועל למגר את תופעת הפשקווילים" ועוד כהנה וכהנה. רגע לפני, יצא התימני לדוג בחופה של תל אביב יפו יחד עם עוד כמה חברים.





חבר מועצת העיר ירושלים אהרן ליבוביץ מסיעת ירושלמים, נצפה מחזק את שוק מחנה יהודה בעיר ורוכש גבינות ביום חמישי בחנות צדקיהו.





ובשוליו של שבוע עמוס, לא החמיץ לייבל'ה את כנס הסגנים שנערך השבוע במלון קראון פלאז'ה, שם פגש את קלרמן מירושלים מסתודד עם עמיתו האלעדי שמוליק גרוסברד. לייבל'ה בטוח שגרוסברד שאל את קלרמן כמה זמן נותר לו בתפקיד עד שיוחלף על ידי פינדרוס.





ואפרופו פינדרוס: השבוע הוא כמובן תפס את הכותרות עקב היותו מאבטח בבית הספר בבית וגן, הזקוק נואשות להגדלת האבטחה עקב מספר התלמידים, כן ירבו. פינדרוס לא חס על כבודו ושימש כמאבטח עם עוד כמה מחברי המועצה. לייבל'ה מעריך.

ואפרופו סגנים: צוריאל קריספל האלעדי ניצל את כנס הסגנים לסיור ברובע היהודי בירושלים, כאות הזדהות עם התושבים והפיגועים לאחרונה.





ובכנס עצמו, בזמן שהחברים הלכו להתפלל במנהרות הכותל, קלט לייבל'ה את הסגן של בני ברק שעסוק בשיפוצים בבית החדש בבן עזאי - קורע שערי שמים בתחנונים. ומי שעוד נצפה בכותל הוא שי נתן, המשנה לראש העיר באלעד, שגם הוא נשא תפילה חרישית פני שוכן מעונה.





ומי שלא נסע לכנס הסגנים, הוא מוישי רבר הרל"ש של גרוסברד, שנשאר באלעד ומצא לו חוויה חדשה של נסיעה בטוחה בתוך העיר. לייבל'ה עבר באלעד וזה מה שהוא ראה...



מן הגורן ומן היקב
בשכונת גאולה בירושלים נצפה ביום רביעי האחרון איש העסקים והמושך בחוטים יענקי ברגר, כשהוא רוכש חליפה חדשה לרגל ימי החנוכה.





ובמקרה, אחריו נכנס לחנות שרגא ניימן, האיש והאגדה, לרכוש אף הוא חליפה. המוכר דניאל ברק שכל המגה סלבס במגזר מודדים אצלו - פינק בחליפה מיוחדת.





ומי שיצא לבדוק את התחרות בין קופיקס לשלוימל'ה בבני ברק, היה דווקא עויזר דרוק, שנצפה עוזר לשלוימל'ה. לכו תדעו מה טמן עויזר בחנות ומה התוצאה.





בעלי מסעדת גרג בנמל ביקרו השבוע אצל הרב משה יוסף, וקיבלו את ברכתו על כך שהחלו לסגור את החנות בשבת ועברו לכשרות מהדרין.





ובעולם המוזיקה החסידית: יואלי דיקמן, האמן שבלעדיו אין ניצוח אירועים גדולים, פתח מצעד תלבושות בחתונות השבוע - וכך זה היה נראה למי שפספס.





ואילו הזמר נמואל הרוש, שבצל פיגועי הטרור בפריז התקשה להיפרד מהוריו, כתב למעריציו בדף הפייסבוק כי לפני עשור לקח החלטה גורלית לעזוב אותם ולעשות עלייה לישראל כדי להבטיח לעצמו ולמשפחתו עתיד טוב יותר. "עכשיו אבא ואמא יקרים, אני יושב במטוס בדרכי חזרה לארץ, אחרי עוד אחת מנסיעות העבודה השגרתיות שלי לשמח יהודים בכל מקום שהם, אלא שהפעם הפרידה הייתה עבורי קשה יותר. לא פשוט להשאיר אתכם בצרפת כה מפחידה ומפוחדת, מבוהלת ומסוכנת. מקווה ומייחל שתיקחו גם אתם בקרוב את אותה ההחלטה".



פינת המזל טובים:
ברכת מזל טוב לאיש העסקים והיזם ברוך בלוי, יו"ר BB גרופ ושותף בקרן הבינלאומית להשקעות אינטו, לרגל אירוסיו עם רעיה ליפסקר מפתח תקווה, ‏בלוי הוא צ'אלמר ופראמישלנר וכעת גם חב"דניק... בשמחת האירוסין התייצבו כל רבני שכונת רמת אשכול, סנהדריה והסביבה, ככה זה כשהחתן הוא יו"ר חברה הפועלת לחידוש השכונה במסגרת תמ"א 38.





ואל תשכחו לאחל מזל טוב לסופר המוכשר איש האשכולות מוישה גוטמן, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ביום רביעי באולמי גוטניק בירושלים, בהשתתפות צמרת הספרות החרדית והעברית.

שמחה גם בצפון: ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס בצפת רונן גנון, לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבן של שאול פרץ יו"ר המועצה הדתית בכרמיאל.

והברכה אחת לבעל המנגן הדגול אברימי לונגר, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. מאחלים: החברים והמשפחה המורחבת מרמת אלחנן בבני ברק.
לייבלה פריז פרוש אליטוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד