כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"יש להרצוג גיבוי להצטרף לממשלה"

לראשונה: ח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני, קורא ליו"ר המפלגה בוז'י הרצוג להצטרף לקואליציה • ואיך הגיב הרצוג?

הרצוג. צילום: פלאש 90
הרצוג. צילום: פלאש 90


האם המחנה הציוני בדרך לממשלה?

לראשונה, חבר כנסת מהמפלגה קורא ליו"ר המפלגה ח"כ יצחק הרצוג להצטרף לקואליציה: ח"כ איתן ברושי אמר לחדשות 2 כי "הרצוג, בגיבוי שאני מאמין שיש לו במפלגת העבודה ובמחנה הציוני, יכול לעצור את הריצה של בנט למדינה דו-לאומית ולהצטרף לממשלה, לתפוס את המקום ליד ההגה ולהוביל לכיוון יותר נכון, יותר צודק, יותר חזק ויותר יהודי ודמוקרטי".

לדברי ח"כ ברושי ישנם עוד חברי כנסת התומכים במהלך.

הדברים לא מפתיעים, זאת לאחר שהיה צפוי שייערכו שינויים בממשלה בעקבות אישור התקציב ביום רביעי בשבוע שעבר. ההערכות במערכת הפוליטית הן כי עוד קבוצה משמעותית של חברי כנסת במחנה הציוני תומכים בכניסה לממשלה של המפלגה.

חשוב לציין כי השמועות על כניסה אפשרית לממשלה של המחנה הציוני נתקלו עד היום בהכחשה גורפת של יו"ר המפלגה הרצוג, שהרבה לתקוף את הממשלה והעומד בראשה.

גם הערב, הגיב הרצוג בציוץ בטוויטר וכתב "‏זה מתיש: פרשנים ״מדווחים״ על ״מו״מ לאחדות״ ואנחנו כמו אוטומט צריכים - שוב - להכחיש. באיזו שפה אתם רוצים את זה? את ביבי צריך להפיל. לא להציל".

כזכור, יו"ר מפלגת כולנו השר משה כחלון, אמר בשבוע שעבר כי יילחם שהממשלה הצרה תורחב בעוד שותפים. גם שר הפריפריה אריה דרעי ציין בראיון ל'המודיע' כי הוא מאמין שבשבועות הקרובים הממשלה תתרחב.

שפיר: "בגידה באמון הבוחרים"
לעומת דברי ברושי, יוצאת ח"כ סתיו שפיר בדף הפייסבוק בקריאה לחברי המפלגה להתנגד לכניסה לממשלה. "בתקופה שבה ישראל חווה הדרדרות בטחונית בלתי פוסקת, ועשר שניות אחרי שממשלת הימין של נתניהו מעבירה את אחד התקציבים המגזריים והאינטרסנטיים שידענו, יוצא חבר כנסת בסיעת המחנה הציוני, איתן ברושי, בדרישה לחבור לממשלה. איך צעד כזה משרת את החברה הישראלית? לא ברור.

"אז אומר זאת הכי ברור שאפשר: הצטרפות של המחנה הציוני לממשלת נתניהו, תוך הפרה של הבטחת בחירות מפורשת שניתנה לציבור עצום, תהיה בגידה חמורה באמון הבוחרים. זו טעות הרסנית שמשמעותה מתן יד להפקרת בטחון ישראל, לשוד הגז ולמדיניות כלכלית איומה שהפכה אותנו לחברה שבורה מתמיד. האחריות שלנו כלפי מדינת ישראל היא להוביל דרך אחרת, וזה מה שאנחנו עושים יום יום, שעה שעה. בתקופה הקשה הזו, יותר מתמיד, ברור שהדרך הזו היא היחידה שיכולה להוביל את ישראל ליציבות בטחונית, לאופק מדיני ולבטחון כלכלי לאזרחיה.

"ניסיונותיהם של עסקנים דוגמת ברושי, שנכנסו לכנסת כתוצאה משריון, להתחנף לימין כדי לקבל ג'ובים ולהנות ממנעמי השלטון בזמן שמדינת ישראל בסכנה, הם מגונים ועלובים. אני קוראת גם לחבריי לצאת נגדם בכל החריפות הנדרשת. אנחנו כאן כדי להציל את עתיד המדינה, לא כדי לגבות בשום דרך את שלטון הימין שמחריב אותה".
מחנה הציוני איתן ברושי יצחק הרצוג קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד