ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פיגוע דקירה בקריית גת: ארבעה פצועים - בהם אברך חרדי

גל הטרור נמשך גם הערב: ארבעה בני אדם נדקרו ברחוב דוד המלך בקריית גת ונפצעו בינוני-קשה • בין הפצועים: אברך חרדי • בדואי שנחשד כמחבל הוכה על ידי עוברים ושבים ונפצע • כוחות משטרה עורכים סריקות במטרה לאתר את המחבל

פיגוע דקירה בקריית גת: ארבעה פצועים - בהם אברך חרדי


פיגוע דקירה: מחבל דקר ארבעה יהודים בקריית גת ונמלט. בין הדקורים, בת 13 ואברך חרדי. בעיר נערכות סריקות נרחבות לאיתור המחבל שהצליח להימלט. המשטרה הקימה חפ"ק וכמה רחובות נסגרו לתנועה. אירועים ציבוריים בוטלו.

האירוע החל הערב (מוצ"ש) בשעה 18:33, אז התקבל דיווח על מספר דקורים ברחוב דוד המלך פינת מלכי ישראל בקריית גת. כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לארבעה נפגעים שנדקרו ונפצעו.

כוחות המשטרה פתחו בסריקות אחר המחבל שהצליח להימלט. נתנאל זוהר, עד ראיה שנכח בזירת האירוע, סיפר ל'הארץ' כי הדוקר צעק "אללה אכבר" ורץ עם סכין מטבח. לטענתו, הדוקר לבש גופיה לבנה וג'ינס.

לאחר האירוע לוחמי מג"ב שהגיעו למקום זיהו בדואי תושב שגב שלום, בן 43, שהוכה ונפגע על ידי מתקהלים במקום שייתכן וחשדו כי הוא המחבל. הוא פונה מאתר בנייה הסמוך למקום האירוע במצב קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי.

עד ללכידת המבצע, במשטרה מעריכים כי כל הנראה מדובר בפיגוע דקירה. כוחות המשטרה עורכים סריקות ברחבי העיר, כעשרה שוהים בלתי חוקיים שנמצאו באזורי בנייה עוכבו לחקירה. במסגרת המצוד אחר הדוקר, מחסומים הוקמו גם בכל הכניסות לקריית גת. מסוק הועלה לאויר והוקמו מחסומים נוספים באזור. בשלב זה מסתמן כאמור כי מדובר באירוע דקירה על רקע לאומני.

בתום הערכת מצב שכינסה המשטרה בחפ"ק שהוקם בעיר, הוחלט לא להורות לתושבים להסתגר בבתים. בהודעה שנמסרה מטעם המשטרה התבקשו תושבי קרית גת לגלות עירנות ולנקוט במשנה זהירות אך "לא לקחת את החוק לידיים". בהוראת העירייה בוטלו כל הפעילויות מחוץ לבתי הספר והגנים בעיר.



דודי אוברלנדר, מתנדב באיחוד הצלה, מספר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באברך חרדי שנדקר בפלג גופו העליון והציצית אותה לבש הוכתמה בדם. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים. לאחר מכן נגשתי לזירה נוספת בה טופלו ע"י מתנדבים נוספים של איחוד הצלה שתי נשים שנדקרו אף הן בפלג גופם העליון ולאחר מכן הן פונו לבית החולים כשהן בהכרה מלאה. כוחות משטרה גדולים פעלו בשתי הזירות".

פאראמדיק מד"א אפרים ינקו שהגיע לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי המולה, במרחק של כ-50 מטר אחד מהשני שכבו 3 פצועים, גבר (51) ושתי נשים (56, 44), הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי דקירה בפלג גופם העליון, אנשים הובילו אלינו פצועה נוספת, נערה כבת 13, גם היא בהכרה ועם פצעי דקירה, העלינו אותם לאמבולנסים והענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים חבישה ומתן נוזלים, תוך פינויים לבית החולים כשהם מוגדרים במצב בינוני ויציב".

הנפגעים כולם אינם בסכנת חיים ומטופלים בבית החולים ברזילי באשקלון: אישה בת 58 עם פצעי דקירה בבטן ובמותן, נותחה בבטנה ומצבה יציב. גבר חרדי בן 51 שנדקר בחזה, סובל מדימום בחזה ופציעה בכבד, הוא טופל על ידי נקז בחזה ומאושפז במצב יציב במחלקה הכירורגית. ילדה בת 12 נדקרה בחזה, סובלת מפצע דקירה קל בכבד, מאושפזת במצב יציב במחלקה לטיפול נמרץ ילדים. ואישה בת 44 עם דקירה שטחית בחזה וחבלה בראש. מצבה יציב והיא תאושפז במחלקה הכירורגית.

העתירו בתפילה עבור הפצוע ציון בן טוני לרפואה שלמה.

עודכן: 22:20
פיגוע דקירה קרית גת פצועים מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד