ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

החזן של בריסל: "לא יוצאים מהבית"

ישראל מילר, חזן בית הכנסת הגדול בבריסל, ל'בחדרי חרדים': "הודיעו לי שעה לפני התפילה בבוקר לא להגיע"

בית כנסת בבריסל. צילום: Johanna Geron/FLASH90
בית כנסת בבריסל. צילום: Johanna Geron/FLASH90


בבריסל שבבלגיה נכנסו התושבים לפאניקה השבת, בשל איומי הטרור ובעקבות מציאת נשק כימי מסוכן. העיר הפכה לעיר רפאים ואין נפש חיה ברחובות.

החזן הראשי ישראל מילר, המשמש כחזן בבית הכנסת הגדול בבריסל, התבקש בשבת בבוקר שלא להגיע לבית הכנסת. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מתאר את הנעשה ברחובות העיר.

"אתמול בלילה הלכנו לבית הכנסת כרגיל. היום בבוקר שלחו לי שעה לפני התפילה הודעה שלא להגיע לבית הכנסת, עקב כך שיש התראות גדולות על מפגעים. ביטלו את התפילה וגם קידוש שהיה אמור להיות בבית הכנסת בוטל".

לדברי מילר, "מחר יש לנו טקס חמישים שנה למותה של המלכה אליזבט שהצילה יהודים רבים בשואה וזה התבטל. חלק מהאירועים התבטלו כי צריך אבטחה בגלל ההתראות הבטחוניות".

מילר מציין כי "נשיא הקהילה היהודית פיליפ מרקביץ ששוחתי עמו אמר לי שבאם לא ימצאו את אלו שמנסים לפגע - זה ייקח כמה ימים. מצאו כמה מכוניות עם נשק כימי, אבל האחראים על הביטחון לא מרבים לספר על מה שקורה פה".

יש פאניקה ברחובות?

"הפחד הוא כללי. גם בארץ אתם נמצאים באותו מצב. לא יצאתי מהבית, אז אני לא יודע אם יש פחד או לא, מה שאני מבין שכזה דבר לא היה כאן מזמן מלחמת העולם השנייה. אומרים לי שגם הגויים סגרו חנויות וסופרמרקטים, ‏הם מתחילים להרגיש את מה שאתם מרגישים בארץ. הרחובות עמוסים בכוחות משטרה ואבטחה, נקווה שיגיעו ימים טובים יותר".
בריסל חזן פאניקה מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד