י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גוטניק בצרות? "אין לי כסף למשרד"

דיווח: המיליארדר החב"די לשעבר נתון במצב כלכלי מורכב, ועומדת נגדו תביעה של 55 מיליון דולר

גוטניק בצרות? "אין לי כסף למשרד"
הנגיד יוסף יצחק גוטניק צילום: באדיבות המצלם


זמנים קשים עוברים על המליארדר האוסטרלי החב"די, ר' יוסף יצחק גוטניק: העיתון "The Herald Sun" מדווח כי גוטניק שהופיע בשבוע שעבר בבית המשפט העליון בתביעה שהוגשה נגדו על סכום של 55 מיליון דולר, הודה כי "זמנים קשים עוברים על ענף היהלומים", ואמר לשופט כי "הוא מתקשה לשלם את שכר הדירה של משרדו".

מקורות המקורבים לגוטניק אמרו לעיתון כי גוטניק נאבק בימים אלו מול תביעה של חברה חקלאית הודית. לדברי העיתון, התקשה גוטניק בשנה האחרונה לשלם משכורות לעובדים, ואף פיטר כמה מהם, ואפילו נאלץ לפטר את מנהלת החשבונות הותיקה של משרדו.

מסתבר שגוטניק עבר טלטלה כלכלית קשה בשנתיים האחרונות, דבר שהביא לנשירתו מרשימת עשירי תבל המתפרסמת מדי שנה.

מקורבים לגוטניק אומרים, כי גוטניק מאמין שמדובר בתקופה קשה שתחלוף, ועסקי היהלומים והזהב יפרחו בקרוב כבעבר.

הרב יוסף יצחק גוטניק הוא מיליארדר חרדי אוסטרלי שעשה את הונו בעסקי כרייה ויהלומנות: אנשי חב"ד מספרים כי בשנות השמונים של המאה הקודמת הרבי מליובאוויטש תיאר לו אזור באוסטרליה העשיר בזהב, וכשהחל לחפור שם גילה מרבצי זהב אדירים שהובילו להתעשרותו.

בישראל מוכר גוטניק בזכות שני קמפיינים: הראשון הוא "היכונו לביאת המשיח" של חסידות חב"ד, שמימן מיד לאחר מות הרבי ב־1992; הקמפיין השני הוא "נתניהו. זה טוב ליהודים", שמימן בבחירות 1996. גוטניק נחשב לאחד מבעלי ההון המקורבים לבנימין נתניהו, אך מאוחר יותר התקררו היחסים בין השניים כשגוטניק, המחזיק בעמדות נחרצות נגד מסירת שטחים ואף העניק לעצמו את הכינוי "שליח הרבי לענייני שלמות הארץ", התאכזב מהסכמי וואי ומתוכנית ההתנתקות שבמהלכה שימש נתניהו כשר בממשלה.
גוטניק חב''ד מיליארדר שכירות כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד