י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קריית גת: לאחר שעות ארוכות - המחבל הדוקר נלכד

המצוד אחרי המחבל שדקר הערב ארבעה בני אדם בקריית גת הגיע לסיומו לאחר שעות ארוכות של חשש, והמחבל בן 18 נלכד יחד עם שני סייענים בחצר בית פרטי בעיר • תושבי העיר מספרים ל'בחדרי חרדים' על ההרגשה והאימה במהלך הערב

קריית גת: לאחר שעות ארוכות - המחבל הדוקר נלכד


המצוד אחר המחבל שדקר הערב ארבעה בני אדם בקריית גת הסתיים לאחר שעות ארוכות: ברחבי העיר נערכו סריקות נרחבות בנשק דרוך, שהסתיימו בלכידתו של המחבל מוחמד טרדה בן 18, תושב תפוח/יתיר ושני סייענים.

מדובר המשטרה נמסר, כי לפני זמן קצר עצרו שוטרים את המחבל אשר חשוד כי דקר מספר אזרחים בשעות הערב בעיר קרית גת. המחבל נעצר ונתפס בחצר בית פרטי בקרית גת, ברחוב דוד המלך 26, לא הרחק ממקום ביצוע הפיגוע.

המחבל שנעצר הינו שוהה בלתי חוקי שככל הנראה עבד בעיר, ומעצרו התאפשר לאחר סריקות נרחבות של מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול. כמו כן נתפסה הסכין ששימשה לפיגוע וכן 2 חשודים (שב״חים) בחשד כי סייעו למחבל. השלושה מועברים בשעה זו לחקירת שב״כ ומשטרת ישראל. החיפושים הסתיימו בדקות האחרונות.

מפקד המחוז הדרומי ניצב יורם הלוי שיבח את פעילותם הנחושה של הכוחות בשטח, מאות השוטרים אנשי השב״כ, לוחמי מג״ב וכוחות מיוחדים אשר הובילו ללכידת המחבל.



"יש כאן כוחות גדולים מאוד של משטרה, שוטרי סיור, יס"מ, ימ"מ וכוחות נוספים. כמעט ואין אנשים ברחובות, יש בהחלט פחד גדול", סיפר מוקדם יותר ל'בחדרי חרדים' מאיר, תושב העיר. "יש פחד איום ונורא".

הפיגוע התרחש מעט לאחר צאת השבת, בשעה 18:30 לערך, בסמוך לכניסה לאצטדיון ברחוב דוד המלך בעיר. ארבעת הפצועים שנפגעו באורח בינוני, בת 56, בן 51, בת 44 ובת 13, העידו בפני חוקרי המשטרה על הכיוון אליו ברח המחבל. אולם מתברר כי העדויות סותרות, כל נפגע נתן כיוון אחר לבריחה, מה שעיכב את לכידת המחבל.

"מאות כוחות מיוחדים סורקים את העיר והוזנקו מסוקים לאוויר", מסר דובר מחוז דרום, סגן-ניצב דורון בנאמו. "מיפינו אתרי בנייה והשוטרים עוברים מבנה-מבנה. עד כה לא נתפס הדוקר. יש עדי ראייה שטוענים כי ראו אותו. אנחנו קוראים לתושבי קריית גת לפקוח עיניים ולהתקשר למשטרה, אנחנו מעריכים שמדובר במפגע על רקע לאומני".

תושב אחר, משה, אמר כי מבחינתו הכל כשורה, "המלווה מלכה בבית הכנסת בעלז נערך כבשגרה, כולם הגיעו. מתפללים להשם שהכל יעבור בשלום ולא יהיה עוד שוד ושבר בגבולינו". לדבריו, "יש השערה שהוא נמלט ברכב".

מיד לאחר הפיגוע, תושבים הבחינו בבדואי וחשבו שהוא המחבל, תקפו אותו באלימות עם לום וקשרו את ידיו. מדובר בתושב שגב שלום בן 43 שמבחינת המשטרה אינו קשור לאירוע, הוא פונה במצב קל לבית החולים ברזילי. "מי שייקח את החוק לידיים - נטפל בו ביד קשה", הזהירו במשטרה.
קרית גת פחד מחבל פיגוע לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד