י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

היסטוריה: "מכנובקא בעלזא" ב'המודיע'

צעד נוסף במסלול השלום בין החצרות: לראשונה מודעה בעתונות החרדית שתעניק את השם 'בעלזא' למכנובקא

האדמו"ר מבעלזא בביקור בבית האדמו"ר ממכנובקא. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מבעלזא בביקור בבית האדמו"ר ממכנובקא. צילום: שוקי לרר


התפתחות משמעותית בשלום הנרקם בין חצר חסידות בעלזא לחצר חסידות מכנובקא: בעיתון 'המודיע' מתפרסמת היום (א') מודעת ברכה תחת הכותרת "מוסדות מכנובקא-בעלזא".

כזכור, בלב ליבו של הסכסוך הייתה בקשת האדמו"ר ממכנובקא להיקרא יחד עם מוסדותיו בשם 'בעלזא-מכנובקא', ובחלק מהמקומות בחו"ל ובעיקר בלונדון קראו לעצמם בשם 'בעלזא' לבד ללא תוספת של מכנובקא, מה שגרם למתח רב עם חצר חסידות בעלזא.

עד היום העיתונות החרדית נמנעה מלצרף למכנובקא את השם בעלזא - בו היא משתמשת לעצמה, כעת לאחר תהליך השלום שהחל בשנה האחרונה ובהסמכת הגורמים הבכירים בצוותי המו"מ בשתי החצרות, נכנסה המודעה לעיתון 'המודיע'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עדיין לא מדובר בהסכם שלום שנחתם בין הצדדים, אלא בעוד נדבך ואבן שנבנית בדרך להשגת הסכם שלום חתום לרווחת והסכמת כל הצדדים, וכמחווה נוספת של בעלזא כדרכי גישור להסכם השלום שייחתם ככל הנראה בשבועות הקרובים.

כזכור, פסגת השלום בין החצרות הייתה כאשר האדמו"ר מבעלזא שלח את נכדיו לביקור אצל האדמו"ר ממכנובקא בחוה"מ פסח האחרון, האדמו"ר ממכנובקא החזיר את בניו לביקור גומלין אצל האדמו"ר מבעלזא בירושלים, בחודש סיון לאחר מכן השתתף האדמו"ר ממכנובקא בשמחת החתונה לנכד האדמו"ר מבעלזא, ולאחריה ביקר האדמו"ר מבעלזא בבית האדמו"ר ממכנובקא בבני ברק, ביקורים שעוררו הדים רבים בעולם החסידות.
בעלזא מכנובקא המודיע מודעה שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד