י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פרשה חדשה: 20 מנהלים חרדים בכירים עוכבו

"מרמה במוסדות": הבוקר פשטה המשטרה על בתיהם של מנהלים חרדים בכירים, ערכה חיפוש מדוקדק ועיכבה אותם לחקירה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים המותרים לפרסום על הפרשה שהתפוצצה הבוקר, במסגרתה נחקרו כעשרים בכירים במוסדות חרדים

למצולם אין קשר לפרשה
למצולם אין קשר לפרשה


לאחר מספר חודשים בהם מתנהלת חקירה סמויה בחשד למרמה בתקציבי מוסדות חרדים, הופכת הבוקר (א') החקירה לגלויה עם מעצרם של כ-20 מנהלי מוסדות ומנהלי עסקים חרדים מירושלים ומביתר עילית.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי החשד בגינו נחקרים החשודים הוא כי הם ניהלו מוסדות פיקטיביים במשך שנים, וקיבלו עבורם כספים. יש לציין כי מוסדות שהחשודים מנהלים אך אינם פיקטיביים, לא כלולים בשורת החשדות האמורה והחשדות עוסקים אך ורק במוסדות פיקטיביים שניהלו במקביל.



בשעה 13:00 יובאו חמישה מנהלי מוסדות, החשודים המרכזיים בפרשת ה'מרמה במוסדות', לדיון בבית המשפט בהארכת מעצרם. חלק מהחשודים שוחררו לאחר החקירה, בתנאים מגבילים וללא בקשה לעוצרם.

הבוקר בסביבות השעה 6:00, פשטה המשטרה על בתיהם של שורת מנהלי מוסדות ועובדים בכירים, לחשודים הוצגו צווי חיפוש. המנהלים זומנו לחקירה משטרתית. אצל חלקם אף נערכו חיפושים ובדיקות מקיפות אחר מסמכים ומחשבים בבית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר לפני שבוע זימנה המשטרה חמישה בעלי צ'יינג' (המרת כספים) מירושלים, ביתר עילית ובית שמש, להתייצב הבוקר במגרש הרוסים. בחקירתם נשאלו האם הם מכירים את החשודים, זאת מתוך רשימה שמית של 15-20 אנשים. החוקרים אף ביקשו לקבל דו"ח מפורט של ההתקשרות העסקית איתם.

יש לציין כי החקירה מתנהלת בצורה סמוייה לפחות מספר חודשים. והבוקר, עם זימונם של מנהלי המוסדות והעובדים הבכירים, הפכה לגלוייה. על פי עדות של אחד הנחקרים ישנם למעלה מחמישה עשר מנהלי מוסדות, בהם גם מנהלת מוסד, שנחקרים בשעה זו.

את החקירה מנהל מחלק ההונאה במשטרת מוריה. ממשטרת ירושלים טרם נמסרה התייחסות לפרשה, זאת היות ופעילות היחידה טרם הסתיימה.
מוסד הונאה מרמה במוסדות צ'יינג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד