י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ירושלים: הסינמה לא ייפתח בשבת

דייטש: "ההנהלה מנעה מלחמה ומאבק מיותר" • ראוכברגר: "התעוררות המיליטנטית ליבתה את האש"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


ניצחון לחרדים :הנהלת הסינמה סיטי חוזרת בה ומודיעה כי לא תדרוש אישור לפתוח בשבת וחג.

בתגובה בנושא העתירה שהגישה ההנהלה לבית המשפט, נכתב: "היזמים שקלו את עמדתם ביחס לפתיחת מתחם הסימנה סיטי בימי המנוחה והחליטו כי בשלב זה אין בדעתם להפעיל את מתחם הסינמה סיטי בשבת ומועדי ישראל". היזמים מוסיפים כי "לפיכך לעת הזו, היזמים סוברים כי אין צורך בהמשך ניהול המשא ומתן מול העיריה".

מ״מ ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, מסר בתגובה להחלטת בעלי הסינמה סיטי: "זהו ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים, אין ספק שמדובר בהחלטה משמחת, ההנהלה הבינה שרוב הציבור בירושלים הינו שומר מסורת ומעדיף למנוע מלחמות מאבקים מיותרים בין דתיים לחילונים ולא לחפש לשבור את הסטטוס קוו העדין והיחסים הטובים שיש בין האוכלוסיות בעיר בשנים האחרונות. צר לי שנציגים כדוגמת תנועת התעוררות ואחרים פעלו ופועלים בנושא זמן רב בכדי להביא לסכסוכים ותבערה בעיר".

יו"ר סיעת "יהדות התורה" אליעזר ראוכברגר, בירך על ההודעה ואמר: "הודעת בעלי הסינמה סיטי כל כך שאין לה עניין לפתוח בשבת, יש לברך אותם על כך ולקוות שכל בעלי העסקים בירושלים יילכו בעקבותיהם. לצערי, מי שדירבן והתסיס בעד פתיחת הסינמה סיטי בשבת, היו הגורמים החילוניים הקיצוניים והמיליטנטיים ובראשם תנועת "התעוררות" שמלבים את האש גם בשכונות מעורבות כמו קרית יובל, נגד הציבור החרדי.

"ירושלים היא עיר שפויה והגיונית, כולם יודעים שהיא עיר קדושה ויחודית, ואם נשכיל להשאיר בצד את הקיצוניים שרוצים לעקור מירושלים את קדושתה ולהפוך אותה לפריז או רומא, נוכל לשמור על האחדות והחיים בעיר בשפיות וביחד עם כל האוכלוסיות".

סגן ראש העיר הרב צביקה כהן וחברי המועצה (ש"ס) מסרו: "שמחנו לשמוע שבעלי מתחם הסינימה הבינו את רגישות הציבור הירושלמי הנאמן למסורת ואינו מעונין בחילול שבת המוני. ירושלים בירת ישראל מהווה דוגמא לכלל הערים בארץ. מחובתנו לשמור על הטאטוס קוו בעיר ולמנוע מלחמות ומאבקים מיותרים. צר לנו כי גורמים פוליטיים בעיר מנצלים את ההזמנויות הללו כדי לנגח ציבור בציבור ולנסות לשבור את היחסים היציבים בעיר".

סגן ראש עירייית ירושלים ישראל קלרמן מסר: "הודעה של הנהלת הסינימה סיטי שלא לפתוח בשבת מוכיחה את מה שאמרנו בעבר, רוב תושבי העיר הינם שומרי מסורת. וגם אלו שרוצים לבלות בשבת, מתחשבים ברגשות רוב תושבי העיר ויורדים לשפלה על מנת לבלות. אלו שניסו להצית את האש ולגרום לסכסוך בין תושבי העיר, אלו מספר פעילי שכונות ונציגי מפלגות שכל מה שעומד לנגד עיניהם, אלו ספינים שיעזרו להם להיבחר למועצת העיר בבחירות שיערכו בעוד קצת פחות משלש שנים. אותם עסקנים ונציגי מפלגות עומדים גם מאחורי ניסיון הצתת האש בשכונות המעורבות בבירה. אני שמח שהתושבים החילונים והחרדים כאחד לא משחקים לידיהם וחיים בדו קיום יוצא מן הכלל".

סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק תרבות תורנית וח-ן חרדי בעירייה חיים אפשטין הגיב בסיפוק לדברים, ואמר כי מדובר בהישג חסר תקדים לעיר ולתושביה. "הדברים משמחים שבעתיים לאחר שבעלי המקום הבינו כי ירושלים איננה פריז ואין בה מקום לפרובוקטיביים מן הסוג השפל ביותר המבקשים לעורר מדנים מיותרים". אפשטיין הוסיף כי כמוהם יעשו שאר בעלי העסקים בעיר הקודש, ויעשו סוף לחילולה של עיר הקודש אשר עיני העם היהודי כולו מופנים אליה.

מסיעת 'התעוררות' נמסר בתגובה: "התעוררות פעלה ופועלת למען ירושלים סובלנית, המאפשרת מרקם חיים מגוון. בתוך כך, אנחנו מכבדים את החלטת הנהלת הסינמה סיטי שלא לפתוח את המתחם בשבת. כפי שלא היינו מוכנים להשלים עם כפיית העיריה והממשלה לסגור את המתחם בסוף שבוע, לא נבקש לפתוח את המקום בשבת בניגוד לעמדת היזמים. עם זאת, החלטת היזם מגיעה על רקע העובדה שבית המשפט העליון נזהר מלדון בסוגייה לגופה משך זמן רב, ולצד עמדה של ראש עיריית ירושלים הכופה על היזם את הסגירה בשבת. לא נשלים עם כפייה על יזם פרטי גם בעתיד. לסיום, חשוב לומר כי הצורך במקומות תרבות פעילים בסופי שבוע, כפי שחוק העזר העירוני מתיר, רק מתחדד".



ירושלים שבת סינמה פתיחה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד