ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אושר: הבטחת הכנסה לאברכים

'מתווה גפני' להבטחת הכנסה לאברכים וסטודנטים אושר בממשלה, ויעניק תוספת כספית לכ-10 אלף אברכים

אושר: הבטחת הכנסה לאברכים


הממשלה אישרה הבוקר (א) את 'מתווה גפני' להבטחת הכנסה לאברכים, כפי שהתחייבה בהסכם הקואליציוני עם המפלגות החרדיות. לפי המתווה שסוכם עליו בפגישה בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לאנשי משרד האוצר ביום רביעי שעבר - המתווה יחול לא רק על אברכים, אלא גם על סטודנטים העומדים בשורה של קריטריונים כלכליים שנקבעו.

חשוב לציין כי לא מדובר בהבטחת הכנסה כפי שהיה עד לפסילת בג"ץ, אלא בקרן שתסייע לאזרחים, אברכים וסטודנטים, שעומדים בקריטריונים - ובין השאר שאין ברשותם דירה והאישה לא עובדת.

הצעת החוק עברה בהצעת מחליטים בממשלה, אך ח"כ משה גפני דורש להעבירה כחוק בכנסת, בכדי לשמר את הדבר ושלא יבוטל בקלות בממשלה שתרצה לפגוע באברכים.

ההחלטה לקבוע ולהכניס את הסטודנטים למתווה, באה לאחר פסילת הבטחת ההכנסה על ידי בג"ץ לפני כשנה וחצי, בטענה לאי שוויוניות בין סטודנטים לאברכים. ח"כ גפני דרש להכניס את הסטודנטים שעומדים בקריטריונים לרשימת מקבלי הבטחת ההכנסה, אך בתחילה האוצר התנגד בטענה כי מדובר בסכומים גדולים שיפרצו את המסגרת התקציבית. במקום זאת, ניסו באוצר להעביר הצעת חוק שתעודד חרדים לצאת לעבודה ותציע שהאברכים יקבלו כסף אם ייצאו לעבודה בהמשך - דבר שגפני לא הסכים לו.

מדובר בכ-10 אלף אברכים אשר עומדים בתנאים שנקבעו. ובאוצר הוסיפו עוד 60 מיליון שקל על ה-100 מיליון הקיימים בכדי לאפשר להעניק את ההטבה גם לסטודנטים.

בקדנציה הקודמת, בזמן כהונתו של ח"כ יאיר לפיד בתפקיד שר האוצר הוא סירב לחדש את הבטחת ההכנסה.
אבטחת הכנסה משה גפני כסף אברכים סטודנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד