ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בן 16 נאשם: סייע לחמאס בבניית המנהרות

כתב אישום נגד קטין שהשתייך לזרוע הצבאית של חמאס, סייע בחפירת מנהרות והתאמן בלחימה בנשק

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


כתב אישום הוגש נגד קטין בן 16, שהשתתף באימונים צבאיים של חמאס וסייע לארגון בבניית מנהרות בהתנדבות.

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי לנוער בב"ש כתב אישום נוסף נגד קטין, בן 16, שהשתייך לזרוע הצבאית של ארגון חמאס ובמסגרת זו, השתתף באימונים צבאיים וביצע עבודות בהתנדבות, שנועדו לסייע לבניית המנהרות. כתב האישום מייחס לקטין ביצוע עבירות חמורות כנגד בטחון המדינה של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע, פעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, אימונים צבאיים אסורים, עבירות נשק ועוד.

הנאשם נעצר לפני כחודש במהלך ההתפרעות וידויי אבנים ליד הגדר בגבול עזה, יחד עם מחמד אבו חוצה, פעיל חמאס ו-4 נוספים ונגד הקטין והאחרים הוגשו כבר כתבי אישום בגין עבירות הסתננות, התפרעות ועוד.

מחמד אבו חוצה הואשם בנוסף בעבירות רבות כנגד בטחון המדינה של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע, אימונים צבאיים אסורים, פעילות בהתאחדות בלתי מותרת, התפרעות, הסתננות, עבירות נשק, איסוף ידיעות ועוד.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, המשנה לפרקליט מחוז דרום (פלילי), הקטין נפגש בעזה עם פעיל חמאס ובמסגרת הקשר, הצטרף ל"גדודי עז א-דין אלקסאם", הזרוע הצבאית של החמאס והשתתף בלימודי דת מטעם החמאס הנקראת "אוסרה". כמו כן, קשר הקטין קשר להשתתף בבניית המנהרות של ארגון חמא"ס ובמסגרת הקשר, יצאו הנאשם וחבריו למנגנון העבודה הקהילתי של ארגון חמאס, במסגרתה העמיסו לוחות בטון, שנועדו לבניית מנהרה שמובילה לכיוון ישראל, על עגלה הנגררת על ידי טרקטור. לאחר העבודה, השתתפו הנאשם וחבריו בארוחה, שנערכה במסגד באל-בריג', על ידי פעילי החמאס.

עוד עולה מכתב האישום, כי בקיץ האחרון, הצטרף הנאשם לאימון צבאי של החמאס, שנערך באזור אל-בורג' שברצועת עזה, שכלל אימוני כושר גופני, אימון על דגמים של כלי נשק מעץ ופירוק והרכבה של נשק.

כפי שעולה מכתב האישום שכבר הוגש בעבר נגד הקטין לבית משפט השלום בב"ש, ביום 10/10/15, בשעות אחר הצהריים, השתתף הנאשם יחד עם אחרים, שכאמור גם נגדם הוגשו כתבי אישום, בהתפרעות בגבול ישראל ורצועת עזה. הנאשמים הגיעו לגבול, הבעירו צמיגים, שברו את מנעול התלייה שבשער הגדר, באמצעות סכין חתכו כבל חשמלי שהיה צמוד לגדר ולאחר שהשער נפתח, חצו את גבול ישראל ורצועת עזה ונכנסו לשטח ישראל. בשטח ישראל, יידו הנאשמים אבנים לעבר ג'יפים של צה"ל.

הפרקליטות הגישה לבתי המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. התיק נחקר ע"י חוליית פח"ע דרום במשטרה.
מנהרות נשק חמאס עז א-דין אלקסאם קטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד