י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בשורה: פיחות בתעריפי ביטוח החובה ברכב

כחלון וסלינגר מורידים את תעריפי ביטוח החובה ברכב • כמו כן, יינתן משקל למערכות למניעת תאונות

  • י' כסלו התשע"ו
כחלון. צילום: הדס פרוש פלאש 90
כחלון. צילום: הדס פרוש פלאש 90


שר האוצר משה כחלון והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון דורית סלינגר הודיעו הבוקר (א') במסיבת עיתונאים בלשכת שר האוצר בירושלים על רפורמה בביטוחי רכב החובה.

השניים הכריזו כי הם מוזילים את תעריפי ביטוח החובה בפול לכלי רכב פרטיים. הפול הוא תאגיד בבעלות משותפת של חברות הביטוח. מחירי הביטוח בפול כיום הם הגבוהים ביותר בשוק עבור ביטוח החובה לרכב פרטי. כמו כן, ננקטים שני צעדים נוספים בביטוח החובה: מתן אפשרות לחברות הביטוח להעניק הטבה לנהגים זהירים בדמות החזר פרמיה בסוף תקופת הביטוח. וקביעת מחיר אחיד לנהגים בעלי סיכון זהה, ומתן הנחות בשיעור של עד 16% מדמי הביטוח.

הצעדים יפחיתו את מחירי ביטוח החובה לכ-850 אלף מבוטחים בעלי כלי הרכב הפרטי (כ-50% מכלל בעלי כלי רכב אלו) בעשרות אחוזים, בעיקר לנהגים צעירים ובעלי כלי רכב עם מערכות בטיחות מצילות חיים. הצעדים שצפויים להיכנס לתוקף באופן הדרגתי החל משנת 2016, יגבירו את התחרות בענף, יצמצמו את הסבסוד בין מבוטחים, ויתאימו את הסיכון למחיר הביטוח. מאז הרפורמה בענף בשנת 2003, מחירי ביטוח החובה לציבור הוזלו בכ-35%, והביאו לחיסכון מצטבר של כ-15 מיליארד שקל לציבור.

"הפעולות אשר אנו נוקטים בשוק ביטוח רכב החובה, נועדו למנוע ניצול של הציבור. הודענו כי בכל מקום שיהיה כשל שוק, נתערב", אמר כחלון. "מדינת ישראל מחייבת אזרחים לרכוש ביטוח רכב חובה ולכן עלינו לוודא שהציבור יקבל מחיר הוגן ושירות טוב. שוק הביטוח מגלגל 5 מיליארד שקלים בשנה, כאשר הרווח של החברות הוא 20%. תמיד אמרנו כן לרווח במידה סבירה, ולא לחזירות".

סלינגר הוסיפה: "אגף שוק ההון ממשיך לקדם מהלכים בכדי להוזיל את עלויות הביטוח והחיסכון לציבור, לשכלל את השוק ולהבטיח הוגנות בין הצרכנים לגופים המפוקחים".

גורמים בשוק מעריכים כי מטרת האוצר היא לחתוך את הרווח האדיר של חברות הביטוח בתחום רכב החובה, שהינו ביטוח לנזקי גוף שהמדינה מכריחה את כלל ציבור הנהגים לבטח את עצמם. מדובר במקור מרכזי לחברות הביטוח.

זו לא הפעם הראשונה בה כחלון "מטפל" בביטוחי הרכב. רק בחודש שעבר אישרה ועדת שרים לחקיקה את הצעתם של כחלון ושרת המשפטים איילת שקד להשיב למבוטחי ביטוח החובה לרכב כספים שהצטברו בקרנית, הקרן הממשלתית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, בסך כולל של כ-1.5 מיליארד שקל. המשמעות היא הוזלת תעריפי ביטוח החובה למשך 3 שנים.

עפ"י אותה תכנית, בשנה הקרובה ההוזלה תעמוד על כ-17%, כלומר כ-250 שקל בממוצע. בשנה השנייה ההוזלה תעמוד על כ-13%, כלומר כ- 200 שקל בממוצע ובשנה השלישית על כ-5% , כלומר כ- 50 שקל בממוצע.

השבת הכספים תבוצע לאחר תיקון חקיקה שיאפשר לממונה על שוק ההון להורות לקרנית על השבת כספים מהקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, לטובת הפחתת מחירי ביטוח החובה לרכב. מקור העודפים שנצבר בקרנית ומחולקים לציבור נובע מרווחי השקעות שנוצרו בשנים האחרונות.

צעד זה המחיש לאוצר עד כמה יש רווחים עודפים בתחום הרכב חובה, והיום הוא החליט לטפל בתחום הזה עוד יותר.
כחלון סלינגר ביטוח מחיר תעריף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד