י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הוארך מעצרם של חמשת מנהלי מוסדות

פרשת 'מרמה במוסדות': בית המשפט האריך ב-5 ימים את מעצרם של ארבעה חשודים, מעצרה של חמישית הוארך ב-3 ימים

הוארך מעצרם של חמשת מנהלי מוסדות
קובי הר צבי


פרשת 'מרמה במוסדות': מעצרם של ארבעת החשודים בפרשה, שלמה ורטהיימר (38), פנחס מנחם זיידמן (50), מרדכי הרשלר (34) ואביגדור גולדשטיין (47), הוארך עד ליום חמישי. מעצרה של חשודה חמישית (בת אדמו"ר) ששמה נאסר לפרסום, הוארך עד ליום רביעי.

חלק מ-20 החשודים שעוכבו הבוקר, שוחררו בתנאים מגבילים לבתיהם, וחלקם עדיין נמצאים בחקירה, בהם אחיו של אחד העצורים שהובא לבית המשפט. במשטרה מציינים כי ישנם חשודים נוספים הצפויים להיחקר בימים הקרובים.

על פי החשד, במהלך השנים האחרונות הקימו החשודים את עמותת 'תקוות הגאולה' ומוסדות חינוך פיקטיביים נוספים, העבירו רשימת תלמידים, אף היא פיקטיבית, לידי משרד החינוך - וקיבלו עבורם תקציבים בסכומים המוערכים בשלב זה בארבעה מיליוני שקלים. החקירה כאמור החלה במוסד הנקרא 'תקוות הגאולה', וממנו הגיעו לארבעת המוסדות הנוספים.



החקירה החלה לפני כשלושה חודשים, כאשר משרד החינוך פנה למשטרה בחשד שמוסדות 'תקוות לגאולה' היא עמותה פיקטיבית. בחקירה משותפת נבדקו מוסדות נוספים שנמצאו על פי החשד פיקטיביים לחלוטין.

הבוקר, עם הפיכת החקירה לגלוייה, בסמוך לשעה 6:00 פשטו חוקרי מחלק ההונאה במשטרת מוריה-ירושלים בשיתוף אגף האכיפה במשרד החינוך, וביצעו את מעצרם של החשודים וערכו חיפוש הן בדירותיהם והן במשרדים ובצ'יינגי'ם, בהם בוצעה הפעילות כאמור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר לפני שבוע זימנה המשטרה חמישה בעלי צ'יינג' (המרת כספים) מירושלים, ביתר עילית ובית שמש, להתייצב הבוקר במגרש הרוסים. בחקירתם נשאלו האם הם מכירים את החשודים, זאת מתוך רשימה שמית של 15-20 אנשים. החוקרים אף ביקשו לקבל דו"ח מפורט של ההתקשרות העסקית איתם.

ראש מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים, רפ"ק איזיק סימון ציין כי הפרשה מדברת על קבלת דברים במרמה תוך זיוף מסמכים ממשרד החינוך, הכוונה למוסדות שמתוקצבים על ידי המדינה במיליונים רבים של שקלים, לאורך שנים, כתמיכה לאברכים ולומסדות חינוך בעיקרם דתיים.

"מהממצאים שהגיעו אלינו, אנו למדים שיש מספר מוסדות חינוך בעיר ירושלים שקיבלו תקציב ובצעם אותם מוסדות לא קיימים בכלל ובחלקם אין תלמידים".

עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של מרדכי הרשלר מסר ל'בחדרי חרדים' כי טען בפני בית המשפט שאין הצדקה לבקש את הארכת מעצרו בתואנה כי מרשו יוכל לשבש את החקירה. לטענתו, המשטרה ניהלה את החקירה במשך מספר חודשים בצורה סמוייה. הפיכת החקירה לגלוייה מעידה כי יש בידם מספיק חומרי חקירה, כך שאין הצדקה לבקש את הארכת מעצרו היום. "הטענה כי הוא ישבש את החקירה לאחר חודשי חקירה סמוייה, אינה במקומה".

עוד הוסיף, כי מרשו מסר גירסה בחקירתו, ענה לכל שאלה וטוען לחפותו.

צילום: קובי הר צבי
























מוסדות חקירה הונאה תלמידים תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד