כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מפיגוע לפיגוע: יומנו של איש זק"א

אחראי המתנדבים בזק"א ת"א, הרב שמואל קלמן, מגולל את אירועי הטרור האחרונים מנקודת מבטו בטור אישי

מפיגוע לפיגוע: יומנו של איש זק"א


יום חמישי בצהריים השעה 14:00. אני מוציא את ילדיי ממוסדות החינוך על מנת להביאם הביתה ולתפקד כמעין אמא למספר שעות. ואז, מתקבל דיווח על פיגוע ירי בתל אביב, כאשר במקום ישנם פצועים קשה, ותוך כדי מתקבל דיווח נוסף על הרוג במקום.

כאיש זק"א ת"א שאמון על שמירת כבוד הנפטרים, נאלצתי במהירות למצוא סידור הולם לילדים ולצאת במהרה לשטח. ילדיי אמנם רגילים לראות את אבא בשיחות דחופות ומבינים את ערך כבוד החי והמת, אולם האכזבה בהחלט ניכרה על פניהם. הבטחתי להם פיצוי הולם על אכזבתם ויצאתי לשטח.

כשהגענו למקום היו כוחות גדולים של מד"א ומשטרת ישראל, כאשר כונני יחידת האופנועים של זק"א ת"א כבר נמצאים במקום. הממצאים התפזרו על פני 3 זירות.

זירה ראשונה בתוך העסק במקום המיועד לתפילת מנחה מדי יום – כאשר רבים מהמתפללים הם כאלה שעובדים בבתי העסק במקום. גם בתוך העסק עצמו היו ממצאים וכן בכניסה למתחם.

שמענו זעקות של אנשים מבוהלים והתחלנו לסייע למז"פ בזירה. תוך כדי קיבלנו דיווח כי הפצוע השני נפטר כעת בבית החולים איכילוב, צוות נוסף של זק"א ת"א יצא למקום לעזור ולתמוך במשפחה ולאיסוף הממצאים בבית החולים.

שעות רבות עבדנו לאסוף את כל הממצאים מהזירות על מנת להביאם לקבורה בקבר ישראל, ולאחר מכן הגופה פונתה לאבו כביר בלווי כונני זק"א, כאשר באותו זמן הגופה הנוספת מגיעה למכון.

לאחר מספר שעות, כאשר שוחררה הגופה מהמכון, צוות זק"א ת"א לקח את הגופה לבית העלמין חולון ולבקשת חברה קדישא ת"א האירו את המקום בבית העלמין בבלון תאורה ואמצעי תאורה נוספים - החל מחפירת הקבר ועד לשעות הקטנות של הלילה ולאחרון המלווים.

למחרת, יום שישי, כשרבים כבר אולי שכחו מהפיגוע, אנחנו לא סיימנו עדיין את הטיפול וטיפלנו בהעברת גופת הנרצח השני מהמכון לבית העלמין ברמלה.

בנוסף לכך, בעקבות הפיגוע בגוש עציון נדרשנו בזק"א ת"א להכין את אחד הנרצחים להטסה להלוויתו שתתקיים בבוסטון. במוצ"ש העברנו באמבולנס של זק"א ת"א את הגופה לנתב"ג - לשם הגיעו מאות מחבריו ומכריו ללוותו בפעם האחרונה עד שהועלה למטוס בליווי אנשי זק"א וכוחות האבטחה.

כך סיימנו סוף שבוע ארוך של טיפול בנרצחי פיגוע, בתקווה שנדע ימים שקטים יותר.
פיגוע זק''א מתנדבים מז''פ הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד