כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האב השכול ספד: "בגלל המחלוקת"

הגרח"י שפירא מול מיטת בתו: "שני אברכים באותו בית כנסת לא אומרים שלום, יש שנאת חינם 'לשם שמים'"

הגרח"י שפירא. צילום: בחדרי חרדים
הגרח"י שפירא. צילום: בחדרי חרדים


אמש (מוצ"ש) הובאה למנוחות המחנכת החשובה מרת רחל קופמן ע"ה, שנפטרה לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופה, והיא רק בת 31 בפטירתה, במסע הלוויה קורע לב שיצא מאלעד דרך העיר בני ברק, ספד לה אביה הגאון רבי חיים ישראל שפירא, ראש ישיבת 'שערי תורה' לצעירים ובנו של הגאון רבי יוד'ל שפירא זצ"ל.

בדברי ההספד שנשא ברחבת היכל הישיבה בבני ברק, התייחס אביה למחלוקת הקשה בציבור החרדי ולשנאת חינם בין האברכים והילדים. ל'בחדרי חרדים' הגיע תמלול מלא מדבריו של הגרחי"ש.

"ודאי הקב"ה רוצה שנתחזק - גברים בתורה ונשים בצניעות - ודאי זה החיזוק הכללי, אבל הרבה פעמים יש הרגשה אין נביא ואין מוכיח ואין מוכיח ולא איתנו יודע עד מה. זה הלשון של החיד"א פעם מתי שזכינו אז הנביא אמר במה להתחזק, המוכיח אמר, היום ברוך ה' יש לנו מוכיחים בשער אבל אף על פי כן אנחנו כאלה אנשים קטנים".

"אני רוצה לומר איזה שהיא הרגשה שיכול להיות שצריכים תיקון, אנחנו יודעים הסיטרא אחרא הוציא את כל הכלים מצד אחד יש המכשירים הלא כשרים שסוחפים את הצעירים רח"ל, ואף מבוגרים שלא נזהרים, אבל עוד יותר את הצעירים שאין להם כוח להילחם, זה הדבר המשחית הכי נורא, אבל עוד יותר נורא כפי הנראה היצר הרע יודע שאפילו שיש היצר הרע הזה הכי גדול, אפילו עדיי חז"ל אומרים עצבי אפרים שיש את היצר הרע שאפרים עובד ע"ז אבל אין שנאת חינם ואין לשון הרע אז הם מנצחים במלחמה".

כאן התייחס הרב שפירא למחלוקת ואמר: "בדור האחרון שלנו נהיה כזה דבר של שנאת חינם, רח"ל לשם שמים, אמר לי פעם אדם גדול ש-2 ועוד 2 זה 5, אני יכול להוכיח שזה לא נכון, אבל כשאומרים לי ש-2 ועוד 2 זה 5 לשם שמים. אין עצה רח"ל. יש שנאת חינם, שני אברכים באותו בית הכנסת, אחד למד פה אצל הרבי הזה ואחד למד אצל הרבי הזה - לא יכולים להגיד שלום, 2 ילדים לומדים בחיידר אחד, אחד נהיה נרדף פעם זה פעם זה רח"ל".



"אני לא יודע אם אני צודק, אבל אני מהרהר. מידת הדין באה לקב"ה תראה מה שנעשה, תלמידי חכמים זרים זה לזה, אברכים לומדי תורה איך הילדים? זה לא לשם שמים! מה הקב"ה אמר, אני צריך לענות למידת הדין - ראו בריה שבראתי בעולמי הסתכלו, יש רוחל'ה יש מישהו שמה שאני עושה לו שותק ולא מדבר, שותק ולא עונה. לא מהרהר גם לא לשם שמים, לא אומר מה יהיה עם הילדות שלי ועם הבעל שלי".

"ידוע כשרבי הירש זצ"ל, החתן של החפץ חיים נפטר, אמרה לו בתו אבא לקב"ה לא היה לו לקחת רק את הירש שהוא שלי? אמר לה החפץ חיים מה רצית? שיקח שליש עולם? אני לא יכול להגיד את זה, אבל הקב"ה שולח ייסורים על בן אדם. כתוב במדרש רבי יונתן אמר לא מכה על פשתן חלש, אם הפשתן הוא טוב הוא מכה והוא עושה אותו יותר טוב".
הרב שפירא לוויה רחל קופמן אלעד שנאת חינם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד