א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

החשודה בהונאה שוחררה במפתיע

החשודה בפרשת הונאת משרד החינוך, נלקחה לחקירה נוספת ובסיומה שוחררה במפתיע לביתה • מה בדיוק אירע שם?

החשודה בהונאה שוחררה במפתיע
פלאש90


פרשת 'מרמה במוסדות': באופן מפתיע, שוחררה הלילה (ב'), מכלאה, החשודה בפרשת הונאת משרד החינוך.

אתמול (א') מאז שעות הצהרים התנהלו דיונים בבית משפט השלום בירושלים, לשם הובאו חמישה חשודים בהם מנהלי עמותות ומוסדות.

מדובר בחקירה שהתנהלה זה מספר חודשים בצורה סמוייה, ואתמול בבוקר הפכה החקירה לגלוייה, כאשר חוקרי מחלק ההונאה במחוז ירושלים פשטו על בתיהם של כ-20 חשודים וביצעו חיפושים והחרמת מסמכים.

כחמישה עשר חשודים נחקרו ושוחררו לבתיהם בתנאים מגבילים, וחמישה נוספים הובאו בפני השופט דוד שאול גבאי ריכטר, שדן בעניינם והאריך את מעצר כולם בחמישה ימים, למעט החשודה שמעצרה הוארך בארבעה ימים בלבד.



לפי החשד פנו העצורים למשרד החינוך בבקשה לתקצב מוסדות שהם מפעילים. אך התברר כי חלק גדול מהתלמידים נמצאים בחו"ל וחלק נוסף לומדים בישיבות שלא מקבלות תקצוב מהמדינה מסיבות שונות, או שלא מכירים במדינה, או שלא קיבלו אישור לניהול תקין - כך שמדובר במוסדות פיקטיביים.

החשודה, מנהלת עמותה ללא ניהול תקין ולפיכך לא קיבלה תקציבים, כך עלה בדיון בבית המשפט. על פי החשד היא עשתה שימוש בעמותה פיקטיבית תוך הגשת מסמכים מזויפים, על מנת לתקצב את הישיבה שהיא מנהלת. בחקירתה היא לא שיתפה פעולה באופן מלא, לדברי החוקרים.

עו"ד קובי מרקוס שייצג אותה ביקש מבית המשפט לאסור את פרסום שמה, שכן לחשודה "יש עולם עסקים רחב והרבה סמוכים על שולחנה. מרשתי בת למשפחה מוכרת וידועה בעולם החרדי. אנחנו יודעים שחלקה הוא במעגל חיצוני". השופט ריכטר נעתר לבקשה ואסר את פרסום שמה ואת שם הישיבה עד להחלטה אחרת, בניגוד לעמדת המשטרה.

כאמור, החשודה נשלחה בשעות הערב למעצר בכלא תרצה. אך לפני מספר שעות היא הובאה שוב לחקירה במחלקת ההונאה של מרחב מוריה בשכונת תלפיות בירושלים, ובסיום חקירתה, באופן מפתיע, שוחררה לביתה בתנאים מגבילים.

מדוע שוחררה? במשטרה אומרים כי זה "מסיבות רפואיות", מה שמעלה תהיה האם שיתפה פעולה עם החוקרים והעניקה להם מידע מועיל, או שמא התבררה חפותה?

יצויין כי החשודה תישאר במעצר בית עד ליום רביעי הקרוב, שזהו הזמן שלפי בית המשפט היה עליה להיוותר במעצר.
מרמה במוסדות בית משפט חקירה הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד