י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוף לסאגה המתמשכת: קבלן פרטי יטפל בגניזת העיר פתח תקווה

כבר שנה וחצי ששמות הקודש וגניזת תושבי העיר מתגוללת בראש חוצות בביזיון רב וזאת בעקבות מחלוקת בין העירייה והמועצה הדתית על האחריות לכך • ביום חמישי כונסה ישיבה בהשתתפות ראש העיר, ונמצא הפתרון

סוף לסאגה המתמשכת: קבלן פרטי יטפל בגניזת העיר פתח תקווה
ת


הביזיון נגמר - לאחר קרוב לשנתיים בהן מושלכת הגניזה של העיר בפתח תקווה בביזיון רב, נפגשו ביום חמישי האחרון נציגי העיריה והמועצה הדתית, ומצאו פתרון המצב הקשה - פינוי גניזה על ידי קבלן פרטי, שיפעל תחת פיקוח על ידי המועצה הדתית בעיר.

תחקיר 'בחדרי חרדים' חשף לפני כמה חודשים כי כבר שנה וחצי שסוגיית פינוי הגניזה בפתח תקווה, מוטלת במחלוקת בין העירייה ובין המועצה הדתית בעיר, מה שגרם למראות מחפירים של דברי גניזה זרוקים בראש חוצות. 'בחדרי' המשיך לעקוב אחרי הסיפור, עד שסוף סוף נמצא הפתרון.

לאחר התדיינות ממושכת בין העירייה למועצה הדתית בנושא "גניזת" של כתבי הקודש והביזיון סביבו, כינס ראש עיריית פתח תקוה, עו”ד איציק ברוורמן, דיון חירום בלשכתו על מנת לדון בפתרון הבעיה.

בדיון השתתפו יו”ר המועצה הדתית בפ”ת מר פלטיאל אייזנטל ומנכ”ל המועצה הדתית מר עופר אברהם. ברוורמן הדגיש כבר בראשית הפגישה כי הוא מקווה שבתום הדיון הערב תיפול הכרעה ויימצא פתרון לפינוי כתבי הקודש הנערמים ברחובות, וכמו כן מציאת פתרון לטווח ארוך בנושא.

”חילול כתבי הקודש נוגע ללבי״ ציין ברוורמן, ״אני מבין את הכאב של רבים מתושבי העיר, ואני ער גם לעובדה שהתושבים רואים בי כתובת לזעקתם, אף כי הנושא אינו תחת אחריות הרשות. הציבור מצפה שאביא את הנושא הכואב לפתרון מידי״.

ברוורמן אף הדגיש כי ״חשוב לי לציין שדעתי הייתה ועודנה כי אסור שנושא רגיש זה יהיה בטיפולה של העירייה, אלא בידי מי שאמון על דברי קודש״. ראש העיר הוסיף וציין כי יש למצוא דרך להביא לידיעת הציבור להימנע מהכנסת עיתונים שונים אל מתקני הגניזה, דבר המחלל אף הוא את דברי הקודש ומעמיס על הנושאים בנטל הפינוי.

יו”ר המועצה הדתית מר פלטיאל אייזנטל ומנכ”ל המועצה הדתית מר עופר אברהם נעתרו בו במקום לבקשתו של ראש העיר. אשר על כן הגניזה בפתח תקוה תפונה באופן ע”י הקבלן ”גניזה פתח תקוה”, בפיקוחה הצמוד של המועצה הדתית.

בנוסף, המועצה הדתית קיבלה על עצמה לפעול להכנת תכנית רב שנתית שתביא לפתרון הנושא. ראשי המועצה הדתית התחייבו לפעול באופן מידי באופרציות להתחלת מבצע הפינוי עם תחילת השבוע.

נושא נוסף שעלה לדיון הוא השתתפות העירייה בתקציב המועצה הדתית. יצויין כי ראש העיר איציק ברוורמן מינה וועדת ביקורת שתבדוק את ההתנהלות הכספית וכח האדם במועצה הדתית. הוועדה סיימה לאחרונה את עבודתה. ברוורמן ציין כי הוא ממתין למסקנות הוועדה ובתוכן המלצות להתייעלותה. ״אשמח לעמוד לרשות המועצה הדתית ובהתאם להתייעלותה, אם יעלה הצורך, נשמח לדון בסיוע תקציבי למועצה״, ציין ברוורמן.

ראש המועצה הדתית מר פלטיאל אייזנטל אמר עם אישור ההסכם ל"בחדרי חרדים" - "אני מברך על ההסכם שהושג. סיכמנו לפתור יחד את הבעיה בידיים שלובות. אני יודע שהנושא מאד כאב לראש העיר. אני שמח שלא קיים מתח בין המערכות.

"זה אמנם לא תפקידינו לפנות את הגניזה אבל הסכמנו לקחת את זה עלינו ב"צורת רשות". במקומות רבים בארץ התפקיד לא מוטל על כתפי המועצה. הגניזה תפונה בימים הקרובים. אני מברך על ההסכם, שיביא סוף סוף את כתבי הקודש לגניזה מכובדת וראויה".

















פתח תקווה גניזה ברוורמן מועצה דתית פלטיאל אייזנטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד