כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"כמו להכניס לימודי חול לוולוז'ין"

הגאון הרב זבולון שוב מצטרף גם הוא למחאה החריפה נגד תיקון חוק הגיוס היום, ופורט את הסיבות במכתב מיוחד

הגאון רבי זבולון שוב (באדיבות המצלם)
הגאון רבי זבולון שוב (באדיבות המצלם)


חוק הגיוס המתוקן שעתיד לעבור היום (ב') בקריאה שניה ושלישית, מביא רבנים וראשי ישיבות הנמנים על רבני 'הפלג הירושלמי', להתבטאות בעניין בצורה חריפה ביותר.

אחד מהם הוא הגאון רבי זבולון שוב, ראש ישיבת 'דברי אמת' במודיעין עילית ובעבר מראשי ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות. בנוסף, הבוקר מתפרסמת ביומונים 'המבשר' ו'הפלס' דעתו של הגרמ"ד סולובייצי'ק ראש ישיבת בריסק, על כך שאין לאף אדם להיכנס לדיונים ולעשות שינויים בעניין בני הישיבות.

במכתבו של הגאון הרב זבולון שוב שנכתב במענה לתלמיד המתגורר בארצות הברית ששאל על המתרחש בארץ בעניין בני הישיבות, הביא הרב בשם ה'חפץ חיים' כי - "אנו למדין ענין נחוץ בעבודת ה', שצריך כל אדם בדורתנו לידע שלא יעשה פשרה עמהם. דהיינו - כשנמצאו בעירו אנשים חופשיים בדעותיהם, וממילא על ידם משתנה כמה הנהגות בעיר אשר הם נגד דעת תורה, לא יסכים עמם בשום דבר אפילו אם אין בדעתו להתנהג בעצמו בשום דבר כמותם, ורק שיראה לעיני העם שהוא מסכים עמהם - גם כן יש להיזהר", כותב הגר"ז שוב.

הגר"ז מתייחס לחוק המתוקן - "דבר נפל בישראל אשר אנשים חרדים ישתפו פעולה וירימו אצבע על צמצום הישיבות בבוא העת, וגם מעכשיו - הסכמה למיני תעלולים לפיתויים, או בעל כורחם להביא בחורי ישיבה לשרות בצבא, האם נשמע עד כעת דבר כזה?".

לגבי האמירה כי "החוק הוא הטוב ביותר", כותב הרב שוב: "וטענתם בפיהם: אחרת יהיה יותר גרוע, כבר ישבו ודנו על שאלה כעין זה גדולי ישראל בענין ישיבת וואלוז'ין האם להסכים על ויתור על שינוי צורת הישיבה או לסגור את הישיבה, והחלטה יצאה: 'אנחנו רק מופקדים על שמירת התורה, ואין אני בעלים לוותר עליה כל שהוא'. והישיבה נסגרה ובעזרת השם פרחו הרבה ישיבות על טהרת הקודש.

"ואם מפני שעד מימוש הגזירה יבוא משיח, הכלל הוא לזמן שאנו נמצאים בגלות להתנהג כאילו אנו בגלות רבות שנים, ולכן בנו גדולי ישראל בכל הדורות בניינים מפוארים לישיבות ובתי כנסת גם בחו"ל, וכן הייתה הנהגת גדולי ישראל בכל הדורות ובמופלא ממך אל תדרשו".

לסיום כותב הגר"ז שוב - "כל זה על פי מה ששמעתי מרבותי זצ"ל, ושנשמע ונתבשר בשורות טובות".
חוק הגיוס המתוקן הרב זבולון שוב מכתב ישיבת וואלוז'ין צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד