ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

ראשי ישיבות, תפסיקו להתחצף

הרב אבא טורצקי נסער מ'בעלי דעה' בעיני עצמם, שמעיזים להתחצף ולכתוב נגד דעתם של גדולי ישראל • טור

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי


אני תוהה ותמה על התופעה הנוראה שפשתה בקרב מחנינו, ובמיוחד במחנה עולם התורה. מצעד של ראשי ישיבות שבזה אחר זה מוצאים "דעת תורה" ושולפים את דעתם האישית כנגד גדולי ומאורי הדור.

הדבר הנורא הזה הוא שורש המאבק שגדולי ישראל נאבקים בו. מהיכן העוז ותעצומות הנפש, ולא משנה באיזה תפקיד שלא יהיה, לפרסם מכתבם בשער בת רבים כאילו והוא האחראי לעולם התורה.

אבדנו את היקר מכול. את האמונה הפשוטה בדעתם של גדולי ישראל. הורגלנו מדורות עברו שגם אם אנו לא בדיוק מבינים ושכלנו לא רואה מה שהם זכו לראות, מבטלים אנו את דעתנו בכניעה ובהבנה שאנו קטני רואי וצרי אופק ליד דעתם של אבירי הדעה.

דא עקא שחוצפתם וגסותם של אלו המתרברבים בהבנתם ומגלים טפשותם לעיני כל. מבקרים תמידין כסדרם את גדולי הדור בחוצפה פרועה חסרת רסן. ומקעקעים כל חלקה טובה ביסוד היסודות של החינוך המסור לנו מדור דור.

עד כדי כך שגם אישים תורניים העומדים בראשותם של ישיבות שמופקדים על החינוך והיראה, מוצאים להם את האפשרות העגומה לבקר במכתבים ומאמרים כנגד גדולי ישראל. כואב הלב לראות איך נגררים אישי תורה למערבולת של חוצפה כנגד זקני הדור.

כל דעתם של אותם ראשי ישיבות ואישים תורניים בטלים ומבוטלים לא שרירים ולא קיימים, ואפילו לא משל היו, לעומת דעתו של מרן הגאון ראש הישיבה ר' אהרון לייב שטיינמן. פחות מעפרא דארעא דעתכם ליד דעתו. עצם החציפות בכתיבת מכתבים שהם כתבי פלסתר נגד מרן ראש הישיבה מלמדת על חוסר התבונה העומד מאחורי אותם מכתבים.

שיקום אחד מאלו המשרבבים את דעתם וחותמים בצער נורא ובכאב עצום ואכפתיות נוראה על עולם התורה, ויספר לנו מה הוא בדיוק תרם לעולם התורה לעומת תרומתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. גם אם יחיו מאתיים שנה לא יעשו מה שמסר מרן את נפשו למען עולם התורה.

חשבתם פעם מה אתם עושים במכתבים הללו. חשבתם פעם איזה נזק אדיר זה גורם לבחורי הישיבות שלכם ולשאר בחורי הישיבות שלומדים שאפשר להתחצף לגדולי ישראל. זאת פשוט בושה שחייבת להיפסק מיד.

בדור החלש הזה, בחסותם של פורעים מתוסכלים, נפרצו החומות להביע דעה להפגין ולשרבב מכתבים לכל מי שרק חושב שיש לו דעה - גם אם בזאת הוא מחמיף פנים כנגד גדולי ישראל.

ולוואי שנזכה שלפחות אלו המסורים לגדולי ישראל וצועדים באמונה פשוטה אחר דעת תורה נישאר בדורנו עם "אמונת חכמים" פשוטה. מה שמנסים לצערנו להרוס לנו בכל דרך.
הרב טורצקי עולם התורה גדולי ישראל ראשי ישיבות הרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד