כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מדוע הושבו תרומות מתנת החתונה של שרה תחיה ליטמן?

קרן "אחד לאחד" מאפשרת לעם ישראל להשתתף במתנת חתונה לכלה שאביה ואחיה נרצחו בדרך לשבת חתן • אך לא כל התרומות הגיעו לקרן • להיכן הגיעו וכיצד הושבו לבעליהן?

מדוע הושבו תרומות מתנת החתונה של שרה תחיה ליטמן?
באדיבות המשפחה


לפני כשבועיים נרצחו יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד, בזמן שהיו בדרכם לשבת חתן. רק שלושה ימים לפני החתונה של הבת והאחות, שרה תחיה ליטמן, עם ארוסה אריאל ביגל.

במקום חתונה - הכלה ישבה שבעה. ביום שלישי התקיים באולם החתונה, כנס אחדות ענק בהשתתפות רבנים ונשי רוח.

החתונה, כך פרסמה המשפחה מאוחר יותר, תתקיים ביום חמישי, ועם ישראל מוזמן בהמוניו לשמוח עם החתן והכלה "כפי שאבא רצה" – אמרה שרה תחיה.

מימי האבל הקשה הם ינסו בכל כוחם להאדיר את מצוות שמחת חתן וכלה.

הרב יצחק נריה, יו"ר קרן "אחד לאחד" - מיזם למען הציבור ללא מטרות רווח, הגה רעיון מחמם לב: הענקת מתנה מכל עם ישראל לזוג הצעיר. "אני יודע על הרבה מאד אנשים המעוניינים להגיע אך ייבצר מהם טכנית לבוא", אומר הרב נריה. "זה הזמן להעניק להם מתנת חתונה. אפשר ח"י שקלים, אפשר 52 שקלים. כל סכום יבורך. למותר לציין שכל הכסף יועבר אל בני הזוג ישירות - ללא עמלות, ללא כספי תיווך, וללא הורדת אחוזים. נתת לקרן – נתת לבני הזוג".

מלבד שמחת הזוג, עומדת מאחורי המיזם גם חשיבה אסטרטגית כלכלית, שכן לאחר שהזמינו את כל עם ישראל לחגוג עמם, ובטוחים שיגיעו הרבה יותר מוזמנים מהכמות שהזמינו מלכתחילה, העלויות תהיינה בהתאם, וכך יש אפשרות לכל מי שרוצה - ליטול חלק ולסייע.

וכך התפרסמה הידיעה: קרן ״אחד לאחד״ במבצע מתנת חתונה לאומית. שלחו מתנה סמלית (ח״י שקלים או יותר) והעניקו חיבוק חם לזוג הצעיר. 100% תרומה - כל סכום המתנות יגיעו במלואם לזוג הצעיר למימון החתונה והקמת ביתם החדש.

יחד נשמח בהקמת בית נאמן בישראל על חורבות הרצח המתועב-עם ישראל חי!

אנקדוטה מעניינת בסיפור התרחשה כשהתקשרתי לחפש את "אחד לאחד" במטרה לקבל עוד פרטים על המיזם. הגעתי לאישה אדיבה במיוחד שקטעה אותי לאחר המשפט הראשון. "אנחנו תומכים במשפחות בכל הארץ, אבל את מחפשת את הקרן לסיפור של החתונה", הסבירה לי בקול שנשמע מיומן, לאחר שהסביר את אותו ההסבר לרבים לפניי. לדבריה, "הגיעו אלינו די הרבה תרומות בעקבות המקרה, משום שטעו בשם. אנחנו לא יכולים לקבל את הכסף כמובן, וכרגע עסוקים בלהחזיר את הכסף. אנחנו מתקשרים לאנשים ומסבירים להם שתרמו למקום שלא התכוונו. בודדים משאירים אצלנו את התרומה, אבל את הרוב שלחנו להם הביתה חזרה". היא משתפת אותי. ראוי לציין כי עמותת "אחד לאחד" קיימת כבר 17 שנה. הבלבול אצל האנשים נובע מחוסר תשומת הלב להבדל בין הקרן לבין העמותה.

סיפור החזרת או עצירת תרומות עלה לאחרונה כתופעה שרואים אותה יותר ויותר. כזכור, לפני כשבועיים וחצי פרסמה משפחת הנקין בקשה לעצירת התרומות לאחר שנאספו עבור ילדי המשפחה והגיעו לסכום הנדרש עבורם.

קישורים:
לתרומת מתנה לשרה תחיה ואריאל
משפחת הנקין קוראת לעצור את התרומות
ליטמן פיגוע תרומות ביגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד