י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עדיין אסיר: פולארד במגבלות חמורות

המרגל בדימוס יצטרך לענוד אזיק אלקטרוני, להיות בעוצר לילה ומחשבים בהם יטפל - יעברו ניטור קבוע

עדיין אסיר: פולארד במגבלות חמורות


"תנאי השחרור של פולארד, הם אכזריים, בלתי חוקיים והזויים", כך כינו אתמול (א') עורכי דינו של יונתן פולארד את תנאי השחרור שהציבה ועדת השחרורים למרגל הישראלי בדימוס.

עורכי הדין אמרו את הדברים בפתח בית המשפט הפדרלי בניו יורק, בדרכם להגשת ערעור על התנאים המגבילים שהוטלו על פולארד.

עורך הדין אליוט לאוור סיפר כי על פולארד הוטלו מגבלות קשות ביותר, וועדת השחרורים קבעה כי פולארד חייב להיות בעוצר כל לילה מהשעה 19:00 ועד השעה 7 בבוקר, משמעות העוצר היא שפולארד לא יוכל במשך חמש שנים להשתתף בתפילות ערבית, תפילות שבת חג, שמחות משפחתיות, חתונות ובר מצוות, הרצאות וכו'.

בנוסף, פולארד ייאלץ לשאת אזיק עם GPS שינטר את תנועותיו במשך כל היום, וכן ינוטרו המחשב בביתו והמחשב במקום עבודתו. כמו כן, בזמן העוצר עליו לענות באופן אישי לכל צלצול או דפיקה בדלת במשך כל שעות הלילה.

האזור בו מותר לפולארד להסתובב בניו יורק הוגבל אף הוא, וכתוצאה מהמגבלות הקשות שהוטלו על פולארד, חזר בו בית העסק להשקעות שכבר הסכים להעסיק אותו בתפקיד אנליסט, בנימוק שועדת השחרורים דורשת להתקין ניטור למחשבים של בית העסק, מה שעשוי לחשוף את המידע שברשת המחשבים של החברה.

עורכי דינו של פולארד טוענים כי אין כל הצדקה משפטית למגבלות הקשות שהוטלו על פולארד, שכן בית המשפט עצמו הגיע למסקנה שאם לפולארד יש עדיין מידע מודיעיני כלשהו בראשו, הרי שהוא כבר בן 30-31 שנה ואיננו רלוונטי. "לאחר שהגיעו למסקנות הללו והעניקו לפולארד שחרור מוקדם, הרי שהטענה שיש הצדקה להטיל עליו תנאים כה חמורים היא מגוחכת ומניפולטיבית", סיכמו עורכי הדין.
עוצר אזיק אלקטרוני שמחות תפילות פולארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד