כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פיגוע דקירה ב-443: מחבל רצח חייל

פיגוע בתחנת הדלק דור אלון: מחבל רצח חייל בן 18 ופצע קצינה בצה"ל בת 22 באורח קל • המחבל נורה ונהרג

צילום: מיכאל יעקובוביץ
צילום: מיכאל יעקובוביץ


גל הטרור נמשך גם היום במלוא עוזו: אחרי שתי המחבלות שחוסלו בניסיון לבצע פיגוע דקירה ברחוב יפו בירושלים, ואחרי ניסיון הדריסה בחומש - פיגוע דקירה גם בכביש 443.

הפיגוע התרחש בתחנת הדלק דור אלון בכביש 443: המחבל אחמד ג'מאל אחמד טהא תושב כפר קטאנה, נורה ונהרג לאחר שדקר למוות ישראלי בן 18 ופצע צעירה ישראלית נוספת בת 22 באורח קל.


צילום: קבוצת מדברים תקשורת

מיכאל חי כהן, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר שסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון והיה ללא הכרה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה. חובש רפואת חירום במד"א יצחק אריה גולדפרב הוסיף: "על הכביש בתחנת הדלק שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון, בסמוך אליו הייתה צעירה כבת 20 עם פצע דקירה בגפיים, אנחנו מעניקים לשניהם טיפול רפואי במקום".

נחום ברנשטיין, סגן ראש סניף 'ירושלים' של איחוד הצלה, סיפר: "מתנדב באיחוד הצלה שנתקל באירוע עלה ברשת הקשר ודיווח על האירוע. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הגענו לזירה וביצענו פעולות החייאה מתקדמות על צעיר שנדקר בפלג גופו העליון אך למרבה הצער מותו נקבע בזירה. כמו כן הענקנו בזירה טיפול ראשוני לצעירה שנדקרה בפלג גופה העליון ופונתה לבית החולים בהכרה מלאה".

יוסי גולדשטיין כונן 'צוות הצלה' מצוות גבעת זאב שהגיע לאירוע מוסיף: "בזירה נמצא נפגע עם פציעה מדממת בפלג גוף עליון, יחד עם צוותי מד"א ביצעתי בו פעולות החייאה אולם לצערי נקבע מותו בזירה. בנוסף טופלה נפגעת מדקירה ביד שמצבה מוגדר קל והיא מפונית בשעה זו לביה"ח שערי צדק".

שלמה גוטליב מתנדב זק"א ש"י, אמר "נסעתי לכיוון ירושלים על כביש 443 לפתע שמעתי דיווח במכשיר הקשר על פיגוע דקירה וירי בתחנת דלק. הגעתי לזירה תוך דקות בודדות, חובש שהיה בתחנה טיפל בפצוע אנוש הצטרפתי אליו לפעולות ההחייאה. כוחות של צוותי רפואה, צבא וזק"א הגיעו לזירה. לצערי לאחר שניסיונות ההחייאה כשלו רופא אישר את מותו. המחבל חוסל במקום. צוות זק"א מחוז ש"י טיפלו בגופת הנרצח הי"ד ובאיסוף הממצאים בזירת הפיגוע".

בן דהן דורש ענישה אפקטיבית
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מסר בתגובה לפיגועים שהתרחשו היום: "פיגוע רודף פיגוע, ושקט אין בארץ. חייבים להרתיע את רצונו של המחבל הבא לצאת מביתו ולפגוע באזרחים ובכוחות הביטחון. אני שב ואומר שרק הריסת בתי המחבלים בצמידות לזמן הפיגוע שביצעו, וגירוש בני משפחותיהם, ירתיע את המחבלים מביצוע הפיגוע הבא. אני שולח תנחומים למשפחת ההרוג ואיחולי רפואה שלמה לפצועים."

צילום: מוומאר עוואד פלאש 90

















מחבל 443 פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד