י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו בגוש: ''אין שום מגבלה על צה''ל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בגוש עציון והצהיר: "נכנסים לכל מקום ומבצעים מעצרים נרחבים"

צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ


יורד לשטח: ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (ב'), בצומת גוש עציון ובחטמ"ר עציון.

נתניהו קיבל במקום סקירות על הגזרה והתקיימה הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, מפקד פקמ"ז אלוף רוני נומה, מאו"ג איו"ש תא"ל ליאור כרמלי ומח"ט עציון אל"מ רומן גופנר.


צילום: רועי אברהם, לע"מ. סאונד: איתמר בוטון, לע"מ

בהמשך, ראש הממשלה נפגש עם שלושה ראשי רשויות: ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, ראש מועצת אפרת עודד רביבי וראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתה של הדר בוכריס זכרונה לברכה, שנרצחה כאן אתמול, למשפחת דון ולמשפחות הנרצחים. אני מבקר פה היום עם שר הביטחון, עם סגן הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד המרכז ומפקדי הגזרה בשטח כדי להגביר את המלחמה שלנו במפגעים.

"בצד ההתקפי, אנחנו נכנסים לכל מקום. נכנסים לכפרים, נכנסים ליישובים, נכנסים לבתים ומבצעים מעצרים נרחבים. אין שום מגבלה על הפעילות של צה"ל ושל כוחות הביטחון.

"בניגוד למצב של 'חומת מגן' ששם היו מפקדות, היו מעוזים, היו אלפי אנשים חמושים - ומה המצב היום? 'חומת מגן' נעשתה כדי להביא לנו את חופש הפעולה הזה, וחופש הפעולה הזה קיים ואנחנו משתמשים בו ערב-ערב, יום-יום, כדי לפעול נגד ריכוזים או נגד תוכניות, או נגד מפגעים, או נגד כלי נשק, והתוצאה היא כמובן שמה שידענו אז, של מאות הרוגים בשנה כתוצאה ממפגעים חמושים וחגורות נפץ וכלי נשק אחרים – את זה אין לנו, אבל אנחנו צריכים לעשות פעולות נוספות אל מול מה שכן קיים.

נתניהו פירט את הפעולות בהן נוקט צה"ל ביניהן: "בידוק לכל רכב פלסטיני שעולה על הצירים הראשיים. דבר שני – פתרונות נקודתיים כמו בצומת הגוש, כלומר מעקף מקומי של הצומת לפי המלצת גורמי הביטחון. שלישית – שלילת היתרי עבודה בהיקף נרחב למשפחות של מפגעים. משפחה כזאת מודעת לעובדה שיש בתוכה מי שהוא קיצוני ומי שעומד לפגע, ולמשפחה כזאת אין זכות לעבוד במדינת ישראל. אנחנו שוללים אותה, זה חשוב".

"פעולות נוספות גם הן קשורות לבעיה שקיימת כאן – יש לנו מפגש של סכינאים, של מפגעים בודדים והסתה באינטרנט, ולכן אנחנו נערכים לטפל גם ברשתות החברתיות באמצעים שונים. אבל, נדמה לי שאת האמצעים החשובים ביותר יש בידינו וזה אורך רוח, אומץ לב ונחישות להילחם בטרור הזה כפי שנלחמנו בביטוייו השונים לאורך מאה השנים האחרונות. את אלה יש לנו בשפע ואיתם ננצח גם הפעם".

צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון, חיים צח לע"מ, אמיל סלמן פלאש 90
































נתניהו טרור גוש עציון סיור סכינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד