י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרוש: צריך להודות לבוגי

סגן שר החינוך מאיר פרוש אומר בדיון על חוק הגיוס: "טוב בוגי יעלון בלי הכיפה מאלעזר שטרן עם הכיפה"

סגן השר מאיר פרוש. צילום: פלאש 90
סגן השר מאיר פרוש. צילום: פלאש 90


סגן שר החינוך מאיר פרוש בדיון במליאה הכנסת הערב (ב'), "בוגי בלי הכיפה טוב בשטרן עם הכיפה".



במהלך דיון בהצעת אי האמון שהגישה היום סיעת 'יש עתיד' בשל חקיקת החוק המעגן את מעמד בני הישיבות על ידי הממשלה, שיבח סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש את שר הביטחון משה יעלון על עמדתו העיקשת בעד המשך ההסדר עם לומדי תורה, כפי שהיה נהוג טרום הממשלה הקודמת.

"יפה שיחתו של שר הביטחון בלי הכיפה", אמר פרוש, "שמדבר בעד המשך הסדר מתן הדחייה לבני הישיבות, מתורתו המתפלפלת של חבר הכנסת אלעזר שטרן, חבוש הכיפונת, שמדבר דווקא בשטנה, נגד ההסדר לבני הישיבות ובעד גיוסם גם במחיר של התנגשות וכפיה.

"בכלל צריך לדעת", הוסיף, "שכיום, בשיח הציבורי, כאשר הציבור שאינו שומר תורה ומצוות מוסת כנגד ההסדר לבני ישיבות, הרי כל מי שבכל זאת דוגל בהמשך ההסדר עם לומדי התורה, אפשר לומר עליו "יפה שיחתם". צריך לשבח את שר הביטחון על עמדתו העקבית, שתמיד, גם בתקופת לפיד, הוא התנגד למסע הכפייתי של לפיד כנגד הציבור החרדי ושיחתו היא דווקא בשבחם של לומדי התורה.

"מגוחך לשמוע את ההתעסקות סביב המושג של יעדי הצבא מול האוכלוסייה החרדית", הוסיף, "כל אחד מבין שכל זה אינו נוגע ללומדי התורה. יתרה מכך, ההתעסקות הזו מגוחכת ולמה? כי כאשר שר הביטחון הציב ב"צוק איתן" יעד למוטט את החמאס ולא השיג את היעד, האם הדקדקנים בבית הזה שאלו מהם היעדים?"., ,
מאיר פרוש כנסת חוק הגיוס בני ישיבות תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד