י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ה'מועצת' מכריזה: מרד על משרד החינוך

פרסום ראשון: ועדת רבנים שעל ידי מועצות גדולי התורה, מורה שלא לשתף פעולה עם ה'מחוז החרדי' במשרד החינוך

ה'מועצת' מכריזה: מרד על משרד החינוך
אורית כהן, פלאש


מכתב חריף של גדולי ישראל נגד משרד החינוך: מחר (ג'), עומדות להתפרסם הוראות של ועדת הרבנים שמונתה על ידי שתי מועצות גדולי התורה, החסידית והליטאית, נגד שיתוף פעולה עם המחוז החרדי במשרד החינוך.

במכתב שעומד להתפרסם מחר ביומנים החרדים, תוקפים רבני הוועדה לעניני חינוך שעל ידי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' את משרד החינוך וטוענים כי קיימת "מגמה בשנים האחרונות לפגוע בעצמאות החינוך החרדי על ידי מעורבות בתכני הלימוד, קבלת תלמידים ותלמידות וקבלת מורים ומורות".

בשל כך מורים רבני הוועדה למנהלי מוסדות החינוך החרדים כדלהלן:

"עד להחזרת מצב הפיקוח לקדמותו ולהנחת דעת קדשם של גדולי ישראל שליט"א, אין לשתף פעולה עם המפקחים מטעם משרד החינוך, אלא אך ורק עם מפקחים מטעם המסגרת החרדית שהמוסד שייך אליה.

כך גם, "אין להתייחס למכתבים והוראות ממשרד החינוך הפוגעים בעצמאות המוסד בענינים אלה".

עוד הם קובעים כי, "אין לקבל תלמידים ותלמידים שאינם מתאימים לתקנון המוסד מבחינה רוחנית ואין לאפשר שום התערבות של הרשויות בענינים אלה".

בכל ספק ושאלה או פנייה לעזרה בנושאים אלה, ממליצים הרבנים "לפנות לועדת הרבנים באמצעות המזכירים הרב אברהם רובינשטיין והרב יוסף דרייסן".

לסיום כותבים הרבנים: "ועדת הרבנים מחזקת את ידי המנהלים והמנהלות העומדים בפרץ נגד המגמות המסוכנות הללו והמבינים את גודל האחריות המוטלת עליהם לחינוך בנינו ובנותינו".
משרד החינוך רבנים דגל התורה מועצת אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד