י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפלס: "יום שחור ליהדות החרדית"

היומונים החרדים מדווחים על אישור החוק • ביתד נאמן בחרו לראיין את משה גפני דווקא על התקציב משבוע שעבר

יום חג או יום אבל?
יום חג או יום אבל?


מתאבלים או חוגגים ניצחון? חוק הגיוס המתוקן אושר לאחר חצות ליל (ג') בקריאה שניה ושלישית בכנסת, אך רוב היומונים לא חיכו לתוצאות ההצבעה הסופיות והעדיפו לכתוב כי הכנסת צפויה לאשר את החוק, מי שכן המתין עד לאישור החוק הוא "הפלס", שלא הסתיר את דעתו השלילית על תיקון החוק שעבר אמש.

בעיתון 'המודיע' נכתב בכותרת עליונה - "הכנסת עמדה לאשר אמש את תיקונו של חוק הגיוס בכפיה", "הסנקציות שהוכנסו בחוק הקדום - תבוטלנה". בהמשך מציין הכתב כי לפי החוק המתוקן תועבר הסמכות לדון בנושא דחיית שירותם של לומדי התורה אל שר הביטחון, והוא זה שיחליט בסיום תקופת ההסתגלות האם ניתן להמשיך את דחיית השירות לשם המשך חובת לימודיהם, כפי שהיה מימים ימימה מאז קום המדינה.

ב'יתד נאמן', ביטאון 'דגל התורה', הקדישו את אוזן שמאל של העיתון לכותרת על החוק - "עם סגירת הגיליון נמשך הדיון במליאה. התיקון לחוק הגיוס צפוי לעבור בכנסת בקריאה שניה ושלישית". ב'יתד נאמן' מסבירים כי התיקון לחוק יבטל את סעיף הסנקציות הפליליות שהפך את לומדי התורה ל"עבריינים פליליים": "התיקון יאפשר ללומדי תורה ללמוד ללא שום הפרעה במתכונת "תורתו אומנתו" כפי שהיה מאז ומתמיד".

בהמשך מציגים בעיתון ראיון על כפולת עמודים, עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שמדבר בכלל על תקציב המדינה ואומר - "לא נתפשר ולא נאפשר פגיעה בלומדי התורה". גפני אומר כי "הצלחנו להשיב את קצבאות הילדים ותקציבי הישיבות למצב שהיו קודם תקופתו של יאיר לפיד".

ב'המבשר' חיכו לתוצאות הסופיות, ובכותרת באוזן שמאל נכתב - "ברוב של 49 נגד 36 ח"כים, הוסר הכתם השחור מספר החוקים. הכנסת הצביעה סופית בעד מתן סמכות לשר הביטחון לתת דחיית שירות לבני ישיבות. חכ"י יהדות התורה הצביעו בעד החוק, כפי הוראות מרנן ורבנן מועצות גדולי התורה שליט"א".

בעיתון מציינים כי במהלך הדיון הסוער שנמשך במליאת הכנסת במשך שעות ארוכות, חזרו אנשי סיעת 'יש עתיד' בנאומיהם והשתלחו באורח חייו של האיש החרדי, והמשיכו לטעון לצדקת דרכם שהובילה לחוק הדרקוני שדרש להשליך לומדי תורה לכלא.

בעיתון מצטטים את דברי יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי שעלה לנאום מטעם הממשלה. בדבריו האריך הנגבי בדבר החוק הפוגעני שחוקק בממשלה הקודמת והסביר לחברי האופוזיציה כי הציבור החרדי חש כי הוא "נדחק לפינה, מאחר והחוק חוקק מתוך התרסה", כלשונו. הנגבי הוסיף כי "עם כינון הממשלה החדשה, כלל חברי הקואליציה קיבלו על עצמם לשנות את החוק ובמסגרת ההסכמים הקואליציוניים. אנו בליכוד מאמינים שהחוק הזה ייטיב עם מדינת ישראל".

אך בעיתון 'הפלס' של 'הפלג הירושלמי', המתנגדים לחוק הגיוס, נכתב בכותרת ראשית - "יום שחור ליהדות החרדית". בכותרת המשנה נכתב: "נפל דבר בישראל, הממשלה הנוכחית, בתמיכת מפלגות חרדיות, מחליטה לאשר ולקיים את גזירת השמד, ולהנציח תהליך מחרדי של אספקת "יעדי גיוס" מקרב בני הישיבות".

גם מאמר המערכת של העיתון מוקדש אף הוא לאישור החוק - "מסייעים לעובדי עבירה ונוטלים חלק עמהם, וגורמים חורבת הדת לדורות חס ושלום".

צפו בכותרות העיתונים:








חוק הגיוס המתוקן הפלס יתד נאמן המודיע המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד