כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עכשיו העונש: הנגבי השעה את ח"כ קיש

לאחר שבחר שלא להצביע בעד תיקון החוק, ונעדר ללא קיזוז - החליט יו"ר הקואליציה להשעותו עד להודעה חדשה

עכשיו העונש: הנגבי השעה את ח"כ קיש
יונתן זינדל, פלאש 90


העונש הגיע - יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי החליט להשעות את ח"כ יואב קיש מתפקידו כחבר ועדת חוץ וביטחון וועדת הכספים של הכנסת, לאחר שלא השתתף בהצבעה אתמול על תיקון חוק הגיוס.

בהודעה שפרסם הנגבי נכתב - "הקואליציה השלימה אמש את מימוש המחוייבות שניתנה על ידי כל המפלגות השותפות בממשלה והעבירה ברוב של 14 ח״כים את התיקון לחוק שירות ביטחון. ח״כ אחד, יואב קיש, נעדר מן ההצבעה ללא היתר. לפיכך החליט יו״ר הקואליציה צחי הנגבי להשעות את ח״כ קיש מחברותו בועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכספים עד להודעה חדשה".

כזכור, לאחר מרתון שיחות בנושא מתווה הגיוס החליט חה"כ יואב קיש לא להשתתף בהצבעה במליאה על תיקון החוק. חה"כ יואב קיש מהליכוד אמר כי "לא אצביע בעד חוק הגיוס כפי שהוא".

דקות לפני ההצבעה פרסם קיש הודעה בה כתב - "שינוי החוק במתכונתו הנוכחית אינו מהווה פתרון ראוי מספיק לסוגיית השוויון בנטל. לאחר שלא התקבלו ההסתיגויות שהצעתי החלטתי לא להצביע בעדו. אני מחויב לקואליציה הנוכחית שבעיניי היא הטובה ביותר שיכולה להיות למדינת ישראל ולעם ישראל – לכן לא אצביע נגד במליאה להעברת החוק.

"סיכמתי עם חבריי, חברי הכנסת החרדים, להמשיך ולדון במתווה חוק הגיוס ולפעול להגעה להבנות והסכמות בנושא."

חברי קואליציה שלא השתתפו אתמול בהצבעה והיו מקוזזים הם יואב גלנט, זאב אלקין, משה כחלון, גלעד ארדן, ציפי חוטובלי, איילת שקד, אבי דיכטר, יואב קיש, זקי לוי וסילבן שלום.


הצבעה בכנסת. צילום: עקיבא ווייס
יואב קיש הנגבי חוץ וביטחון קיזוז חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד