י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"יש עתיד" והתאחדות הסטודנטים הגישו בג"ץ נגד תיקון חוק הגיוס

כצפוי - ח"כ שטרן מיש עתיד, בשיתוף עם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, הגיש בג"ץ נגד חוק הגיוס החדש שעבר אמש במליאה • אלעזר שטרן עם הגשת הבג"צ: "אנו אומרים לבית המשפט העליון - כחברי כנסת נכשלנו"

"יש עתיד" והתאחדות הסטודנטים הגישו בג"ץ נגד תיקון חוק הגיוס
יונתן זינדל פלאש 90


בעקבות תיקון חוק הגיוס - מפלגת 'יש עתיד' בשיתוף "התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל", הגישו היום (ג') בג"צ כנגד הביטול של חוק השוויון בנטל, את הבג"צ הגיש ח"כ אלעזר שטרן.

כזכור, מליאת הכנסת ביטלה אמש את חוק השוויון בנטל ש'יש עתיד' העבירה בקדנציה הקודמת. הבוקר הגיש ח"כ אלעזר שטרן, יחד עם רם שפע, סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים, עתירה לבג"צ נגד השינוי בחוק, באמצעות עו"ד רונן אביאני וגיא בוסי, היועצים המשפטיים של מפלגת "יש עתיד".


הצבעה בכנסת. צילום: עקיבא ווייס

ב'יש עתיד' מציינים כי "בג"צ פסל בעבר את 'חוק טל' כיוון שאינו היה חוקתי. ביטול החוק לא יעבור את מבחן בג"צ ורק יעודד פילוג ושסע בחברה הישראלית".

ביש עתיד מוסיפים עוד כי "בתקופה של מצב ביטחוני קשה, כאשר כוחות הביטחון מתמודדים מול גל טרור מתועב – דווקא בזמן הזה ממשלת ישראל מבטלת את חוק השוויון בנטל. זאת פשיטת רגל מוסרית. יד אחת שולחת את טובי בנינו להגן על חיינו והיד השנייה בוגדת בעקרון הבסיסי ביותר של שירות חובה לכולם. זה בלתי נסלח".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד - "ממשלת ישראל בגדה הלילה בחיילי צה"ל ובמשרתי המילואים כשביטלה את חוק השוויון בנטל . במו ידיהם אמרו שר הביטחון וראש הממשלה לחיילי צה"ל שהפוליטיקה חזקה יותר מאחדות העם היהודי ושאין שוויון בנין הילדים של כולנו.

"הגשנו היום עתירה לבג"ץ מפני שאי אפשר לעבור בשתיקה על כך שהממשלה הצינית הזאת, ביטלה אתמול, ללא היסוס את אחד העקרונות הבסיסיים של הדמוקרטיה הישראלית על פיו כולם שווים בפני החוק, ולכולם יש את אותן זכויות ואותם חובות. זו פשיטת רגל מוסרית ואנחנו נלחם בכך".

ח"כ אלעזר שטרן, שהגיש את הבג"צ אמר: "הגשנו לבית המשפט העליון את העתירה על העוול שגרמה הכנסת אתמול בלילה לציבור המשרתים. למעשה החזרנו לבית המשפט העליון ואנחנו אומרים לו: כחברי כנסת נכשלנו. עשינו לפני שנתיים עבודה ברוח ההנחיות של בית המשפט העליון וברוח ערכי החברה הישראלית לטובת צמצום הפערים בשוויון. הלילה הכנסת, בסוג של מחטף ובעבודה רשלנית, נכנעה לדרישות של הלא משרתים.

"יש לנו רק בקשה אחת: אנחנו לא נעלה על בית המשפט העליון עם בולדוזרים ואנחנו לא נגיד שאם הוא יתמהמה נעביר אותו לצד של האויבים. אבל כן נגיד שמכיוון שהנושא הזה כבר נדון ומכיוון שאנחנו ממשיכים להתגייס והאתגרים הביטחוניים הם מידי יום אנחנו מבקשים מבית המשפט העליון לדון בזה מהר ככל שיתאפשר לו".
יש עתיד חוק הגיוס תיקון חוקס הגיוס שטרן לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד