כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הטייס הרוסי נהרג; טורקיה פנתה לנאט"ו

משרד ההגנה הרוסי אישר כי מטוס מסוג SU-24 הופל, והדגיש כי יש בידיו הוכחות לכך שהמטוסים לא חצו לשטח טורקיה

הטייס הרוסי נהרג; טורקיה פנתה לנאט"ו


משרד ההגנה של רוסיה אישר כי טורקיה הפילה היום (ג') מטוס רוסי מסוג SU-24. לפי הודעת המשרד, שני הטייסים נטשו את המטוס, אך גורלם עדיין לא ידוע. לפי דיווחים בכלי תקשורת זרים, אחד הטייסים נהרג והשני נשבה. ברשת הופץ סרטון בו נראים לכאורה כוחות מורדים בגבול סוריה-טורקיה מתקהלים סביב גופתו של הטייס הרוסי שנהרג לכאורה.

משרד ההגנה הדגיש כי יש בידיו הוכחות לכך שהמטוס לא חדר לשטח הטריטוריאלי הטורקי, ועל כן לא הייתה כל סיבה להפיל את המטוס. לפי דיווח בערוץ 1, רוסיה מבקשת לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם, בעוד טורקיה מתייעצת עם בעלות בריתה בנאט"ו.

גורם צבאי רשמי בטורקיה הודיע מוקדם יותר כי מטוסי F-16 טורקיים הפילו מטוס קרב בסמוך לגבול עם סוריה, לאחר שחדר לשטח הטריטוריאלי של המדינה. לטענת הגורם, שני הטייסים התעלמו מהאזהרות שהופנו לעברם לפני ההפלה.

מקורות מהנשיאות הטורקית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס אמר כי המטוס הופל בהתאם לחוקי המדינה לאחר שחצה את הגבול. כמו כן נמסר כי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן קיבל תדרוך בנושא ודון על כך עם ראש הממשלה אחמט דאווטאולו.

על פי הדיווחים, המטוס התרסק באזור הרי טורקמאן שבמחוז הטאי, ועל פי תושבי כפר סמוך, הטייסים נטשו את המטוס באמצעות מצנח. כתב רשת "הבטורק" אמר כי "תושבי האזור דיווחו הבוקר על מטוס קרב הותקף והפך לכדור אש".

במקביל, ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו שוחח עם הרמטכ"ל הטורקי ושר החוץ בנוגע להתפתחויות בגבול עם סוריה - כך נמסר בהצהרה ממשרדו של ראש הממשלה. בהודעה לא הייתה התייחסות להפלת המטוס.
משרד ההגנה רוסיה טורקיה הפלה מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד