ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שערוריה: כנס של משרד החינוך נערך בכנסייה

יד לאחים נגד משרד החינוך: פעילי הארגון נזרקו מ'מרכז כלל' לאחר שהפריעו לקיום כנס במרכז מיסיונרי

שערוריה: כנס של משרד החינוך נערך בכנסייה
יוסי זמיר, פלאש 90


בשעות הצהריים (ג') נערך כנס של משרד החינוך מחוז ירושלים באולם 'פביליון' במרכז כלל בירושלים. מסתבר, כי ה'אולם' משמש ביומיום ככנסייה.

לאחר שהמידע הגיע לארגון 'יד לאחים', הגיעו הפעילים לבניין כלל בשעה 12:30 - אז החל הכנס, וחילקו חומר הסברה למשתתפים הדתיים והחרדים, בו הוסבר כי מדובר בכנסייה וכי על פי ההלכה אסור להיכנס למקום.

"עשרות חרדים הגיעו למקום", מספר בני וולקן, אחראי פעילות השטח של הארגון, "לאחר מספר דקות אנשי הביטחון הוציאו את הפעילים אל מחוץ למבנה, ומשטרה הוזעקה למקום".


פעילי יד לאחים מורחקים מהכנסייה

לדברי וולקן, מידי יום ראשון הפעילים מחלקים חומרי הסברה במקום בשלל שפות, "על מנת להרחיק את היהודים מהכנסייה".

הכנס המדובר נערך על ידי מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך.

בנימין קלוגר, הפועל למעלה מעשור במאבק במיסיון אומר ל'בחדרי חרדים' כי המקום נרכש לפני מספר שנים על ידי ארגון מיסיונרי בשם Pentecostal Assemblies of Canada, ומיד לאחר מכן נחנך ככנסייה פנטקוסטלית, והוא משמש ככנסייה מיסיונרית בימי ראשון ושישי, אז נערכים בו טקסים נוצריים של קהילות מיסיונריות.

"מנהל המקום, עובד בתפקיד מיסיונר עבור כנסיות זרות. הוא פתח חברה עסקית ומציג את המקום כאולם אירועים". אולם למרות זאת, "הרב מרדכי אליהו זצ"ל ורבנים ופוסקים אחרים פסקו שמדובר בכנסייה וחל איסור להכנס למקום".

הרב שלמה אבינר, שנודע לו על הכינוס ואף קיבל את פניית יד לאחים בנושא, אסר להשתתף בכנס משרד החינוך וכתב: "אחרי עיון במסמכים של האולם מתברר שהוא משמש לקהילה המיסיונרית ונקנה על ידם למטרה זו, לכן ברור שאסור להיכנס בו".
מיסיון כנס משרד החינוך פעילים פביליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד