ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שרת המשפטים מתגרה: "לראשונה ההנהגה החרדית תמכה בגיוס חרדים"

בנאום בשדרות, שרת המשפטים שקד מתגרה ונוגעת בנקודה הכי רגישה בשיח החרדי על חוק הגיוס: "הישג שחרדים אישרו"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


תיקון חוק הגיוס: "פעם ראשונה שההנהגה החרדית אישרה חוק גיוס זה הישג", כך אמרה הערב (ג'), שרת המשפטים איילת שקד בכנס שדרות המתקיים במכללת ספיר בעיר.

שקד שעמדה בראש ועדת שקד שחוקקה את החוק בקדנציה הקודמת אמרה: "השיח הוא רדוד ופופוליסטי. שמעתי חברי כנסת שמתראיינים היום בנושא חוק הגיוס, אבל מעטים מבינים בו.

"לפני השינוי, ליבת החוק מדברת על יעדים. כל עוד עומדים ביעדים הגיוס וולנטרי. אם מ-2017 לא עומדים ביעדים חלה חובת גיוס. חוקקנו חוק שהוא חוק טוב. החרדים השנה עמדו ביעדי הגיוס בגלל שהצבא מאוד התאמץ ונפתחה גם פלוגה חרדית בגבעתי. הייתה תחושה שכל עוד הצבא מתאמץ ומשקיע למרות ההתנגדות של ההנהגה החרדית לחוק הצליחו לעמוד ביעדים. בשירות האזרחי לא עמדו ביעדים כי היה קשה לרתום את האזרחים.

"התיקון לחוק אומר שמשנת 2020 - 2023 אם לא עומדים ביעדים יחוקק חוק חובת גיוס. בכל מקרה יש בסוף חובת שירות, השאלה היא רק אם ב-2017 עומדים ביעדים או ב-2023.

"ישבתי עם ההנהגה החרדית ובסופו של דבר עברה חובת גיוס" אמרה שקד, ובמפתיע אישרה את חששות המתנגדים לשיתוף הפעולה החרדי בנושא: "מה היתרון בתיקון? פעם ראשונה שההנהגה החרדית אישרה חוק גיוס - זה הישג שהיא יושבת ומאשרת חוק.

"נכון החוק פחות שוויוני אבל צריך להיות חכם ולא צודק. יש קמפיינים מלוכלכים נגד המגייסים בחברה החרדית לבין המתגייסים".

ביקורת פנימית


הבוקר, עיתון 'הפלס' המייצג את הפלג הירושלמי, לא השתתף לחגיגות השמחה החרדיות על התיקון, והוא כינה את אישור החוק כ"יום שחור ליהדות החרדית".

לדבריו: "נפל דבר בישראל, הממשלה הנוכחית, בתמיכת מפלגות חרדיות, מחליטה לאשר ולקיים את גזירת השמד, ולהנציח תהליך מחרדי של אספקת "יעדי גיוס" מקרב בני הישיבות".

אך יו"ר מפלגת ש"ס השר אריה דרעי, הסביר אמש ל'בחדרי חרדים': "תיקנו עוולה גדולה מאוד שהייתה בחוק", הוא אומר. "אנחנו לא חוקקנו את חוק הגיוס. חוק הגיוס חוקקה הממשלה הקודמת - ממשלה שהייתה רעה מאוד לציבור החרדי ובחוק הזה שהיא תיקנה וחוקקה הכניסה לשם את הסנקציות הפליליות, תקופת הסתגלות וכבר בשנה הבאה היה צריך להתחיל כל הסנקציות הללו את זה הסרנו. והארכנו את התקופה כך שדאגנו לכך שכל לומד תורה שימשיך ללמוד תורה, אף אחד לא יפריע לו".
גיוס ישראל שקד כנסת צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד