י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם הונדה טורר - הסטיישן הגדול מכולם יצליח בזירה?

עם פרופיל של וואן עצבני, הונדה מנסה להיכנס בכל הכוח לסיגמנט הסטיישן • מה היתרונות של הונדה טורר, מה מצדיק את המחיר, מה נפח תא המטען וגם: האם מרגישים בחסרונו של מנוע טורבו? 'צביקה בדרכים' עם סקירה על הונדה סיביק טורר

האם הונדה טורר - הסטיישן הגדול מכולם יצליח בזירה?


שלש שנים לאחר שהופיעה כאן הונדה סיוויק המהוללת בעיצוב חדש, היא זכתה לפני כשנה לעדנה בדמות הונדה סיוויק טורר – השם הנבחר לסטיישן של הונדה. בפרסומות ניתן שוב ושוב דגש על הגדול הענק של תא המטען של הטורר, אבל כדי לדבר על תא המטען של רכב כזה או אחר ניתן להסתפק גם בכמה שורות. בכתבה הזו באנו לסקור גם היכולות המיכניות, העיצוב, הנוחות וגם את כל הפרטים הקטנים.

למרות שרכבי הונדה קיבלו מאז ומעולם פרצופים שמחצית הציבור התקשה להתחבר אליהם, בטורר ישנה בהחלט הפתעה. מלבד החרטום המכוער, הפרופיל והאחור מוצלחים במיוחד ויש בהם כדי לחפות על כיעורו מלפנים. הפרופיל המשגע נמתח ממש עד הקצה ומותיר מאחור חלונות בצורת חרכים נמוכים וספורטיביים. דווקא בגלל החלונות הנמוכים הללו, הפח מקבל נופח בולט נוסף. מאחור הוא נראה אפילו יפה יותר כאשר הוא מעוטר באנטנת גג מעוצבת, ספוילר אחורי ופנסים שהתאחדו לכדי פנס אחד שנמתח לאורך רוחבו האחורי. בגדול, הטורר קיבל מראה של מיני וואן אמריקני מרשים וקרבי, הרבה יותר מאשר מראה של עוד סטיישן אפור ומשמים. נקודות זכות נוספות מקבלות 2 ידיות הדלתות האחוריות שמוסלקות במסגרת הפלסטיק העוטפת את החלון והעובדה הזו לא מונעת מהם להיות שימושיות כשצריך.

למרות שהאורך נראה כבלתי נגמר, הוא עומד על 4.53 והרוחב מתגלה כמאכזב ומעניק רק 1.77 בלבד. נתוני המותניים הללו כמו גם בסיס הגלגלים הקצר (260 ס"מ) הופכים את הישיבה מאחור לצפופה בעבור שלשה בגירים.

ועם עיצוב כזה, חייבים להציץ פנימה ולראות אם העיצוב העתידני שמר על עצמו גם בפנים.

העיצוב הפנימי, מסתבר תואם לחיצוני ואי אפשר לפספס שמדובר בעוד מוצר מבית הונדה. מלבד שעוני המחוגים הבנויים היטב ומחטיהם מזדקרים ובולטים למראה (בלילה זה בולט שבעתיים), נגלה לעינינו מחשב דרך הפרוס לרוחב מעל לשעונים, בצורה מרהיבת עין בתוך שבלונה מעניינת משלו. הדשבורד, כמו הונדאי אמיתי מתגלה כפלסטי ונוקשה, אבל זו הונדה. מצד אחד יש בפלסטיות הנוקשה הזו – שלא פוסחת גם על הגה נטול הציפוי מעור כמקובל - כדי להציק, מצד שני זה חלק מתעודת הזהות של המוצר ואין בכך כדי לגרוע מהרכבת הדשבורד והקונסולה המרכזית בצורה מצוינת. העובדה שהדשבורד בנוי כמקשה אחת עם צידי הדלתות, מצטיירת כהימור נכון ונדיר שעושה נופך נוסף בניסיונות להרשים את הלקוח העתידני.

בפנים כמו גם בחוץ, נראה שמעצבי הונדה עבדו שעות נוספות כדי לעשות בידול גדול מהמתחרות. ואם במסגרת "צביקה בדרכים" אנו נוהגים גם לבחון את תגובות הסובבים והיא מתגלית כאוהדת ומופתעת לטובה. הטורר יאפשר לכם לעשות פוזות על החבר'ה.

הכיסאות מתגלים כנוחים והמרווח נחמד. ההגה מאובזר בלחצני שליטה על מערכת האודיו ובקרוז קונטרול, מעליו נמצאות דוושות העברת הילוכים (טיפ טרוניק) למי שירצה לבטל את אפשרות האוטומט ולצידו, בצורה מוטה מעט כלפי הנהג, מערכת מולטימדיה נחמדה עם מצלמת רוורס. במצלמת הרוורס יש נקודה מעצבנת בדמות חוסר בקווים המסמנים את מסלול הרכב בעת נסיעה לאחור. הקווים האלו נמצאים ברוב מצלמות הרוורס וחסרונם מורגש. בטורר תמצאו גם חיבורי AUX וUSB מראות צד עם אפשרות לחימום ולהפשרת אדים קפואים אך הן לא מתקפלות אוטומטית וחבל, כי מדובר ב'שטיק' קטן שמשדרג את האבזור וההתרשמות.

הכול טוב ויפה, אבל איך הנסיעה? אז היא מתגלה כמצוינת. בתחילתה, המנוע מרגיש מחוספס לכמה שניות, אבל אין בכך כדי להפריע לתחושה שהוא משדר בהמשך הנסיעה. מדובר במנוע בנפח 1.8 ליטר המייצר יחידת כוח של 142 כ"ס והספק של 17.7 קג"מ ב-4,300 סל"ד. אלו נתונים מעל לממוצע סיגמנט הסטיישן והם מורגשים לכל אורך הנסיעה. למרות שאין כאן מנוע טורבו, הנסיעה כיפית וחלקה וניתן לחוש שמדובר ברכב שבא לעבוד. המנוע מרגיש מצוין לאורך כל הדרך והוא לא מתלונן גם כשסוחטים את דוושת הגז ואינו משמיע נאקות בסל"ד גבוה. לצד זאת גם העברת ההילוכים מתגלית מהירה ונקייה, כך שחווית הנסיעה נשארת חפה מרעשים מעצבנים גם במהירות גבוהה. נוסף לכל אלו, הטורר מצטיין בבידוד טוב והוא מדלג בקלילות מעל מהמורות הן בדרך עירונית והן במהירויות גבוהות יותר.

אבל אם נחזור להתחלה, מה שהונדה באמת משוויצה בו זה גודל תא המטען. תא שיכול להכיל 573 ליטרים זה נתון מרהיב, ולמרות שיש סטיישן אחד או שניים שגדולים יותר ממנו, הרי שבקיפול המושבים הוא מעניק את התמורה הגבוהה ביותר – 1,610 ליטר. שפת ההטענה הנמוכה והצורה החלקה, המפתיעה והמרשימה בה מתקפלים המושבים האחוריים היא שעושה את ההבדל ומאפשרת לדחוס עוד ועוד ועוד.

אבל מעבר לכך, הונדה מציגה כאן גם "קסם של מושבים". נוסחת הפלא הזו מאפשרת למושבים האחוריים "לעמוד לגובה" להתאים את עצמם בלחיצה קלה וליצור מרחב פנימי עצום בין מושבי תא הנהג למושבים שמאחריהם. מדובר בפלוס גדול שמאפשר יכולת גמישות מעניינת.

מבחינת הדלק, במבחן המציאות הוא שותה רק ליטר דלק לכל 12.6 קילומטר של נסיעה משולבת, ומה שתורם לכך זו מערכת ה'אקו' החכמה והירוקה העוזרת בחסכון בדלק.

בהונדה מייחסים חשיבות לטורר ולכן מבקשים עליו סכום גבוה מהמתחרות בכמה אלפי שקלים בודדים והוא מוצע עם תג מחיר של 138,900 ₪. ת'כלס, מחיר גבוה במקצת אבל יחסית לתמורה האיכותית ולערכו הגבוה בשוק היד השניה, מדובר בעסקה מושלמת.







טרוור הונדה מבחני דרך מנוע טורבו עיצוב חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד