כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מסע סקווירא בישראל - הלו"ז המלא

חנוכת בית לשלושה מבנים של החסידות, הכתרת מו"צים, מסעות לקברי צדיקים ושבת התאחדות במירון הם חלק מהתוכנית

האדמו''ר בביקור קודם
האדמו''ר בביקור קודם


בתחושת התרגשות נערכים חסידי סקווירא בארץ וברחבי תבל לקראת ביקורו ההיסטורי של האדמו"ר מסקווירא בישראל. 21 שנה חלפו מאז הביקור הממושך הקודם של האדמו"ר, וכעת הוא צפוי לבקר בישראל למשך שלושה שבועות רצופים ולחזק את קהל עדת חסידי סקווירא בישראל.

האדמו"ר יפתח את ביקורו בארץ הקודש בכ"ג טבת ויסיים אותו בי"א שבט. אל האדמו"ר מצטרפים כ-1,500 חסידים מרחבי תבל אשר ביקשו להיות נוכחים במעמדים ההיסטוריים.

גולת הכותרת של הביקור תהיה בחנוכת שלושת בנייני הענק של מוסדות סקווירא בירושלים, בני ברק ובית שמש לצד הכתרת דיינים מומחים לקהילות סקווירא בישראל.

בחסידות מציינים כי אמנם ביקר האדמו"ר מסקווירא זה מספר פעמים בישראל, אולם היו אלו ביקורים קצרי מועד, כאשר הביקור הממושך האחרון התרחש בטבת תשנ"ה.

שיאו של הביקור צפוי להיות במעמד חנוכת הבית של היכל ביהמ"ד החדש של סקווירא ברחוב הטורים בירושלים - נדבת לבו של הרה"ח אביגדור אסטרייכר, מראשי הקהילה בשיכון סקווירא. המעמד יתקיים בראשות האדמו"ר מסקווירא שיאציל מברכתו.

מעמדים רוויי הוד צפויים להתקיים גם בעת הכתרת שלושת הדיינים החדשים של חסידות סקווירא, הגאון רבי אהרן גולדמינצר בירושלים, הגאון רבי יצחק צבי איינהורן בבית שמש והגאון ר' יעקב אייזנברגר בבני ברק, אשר יוכתרו ויתעטרו לכהן פאר כדומ"ץ הקהילה להורות דבר הלכה. שלושת הדיינים מפורסמים לגדולי תורה מובהקים ועמודי הוראה היושבים על מדין רבות בשנים גם בדיני ממונות וענייני כשרות, וכעת יזרח אור תורתם ויראתם גם בארה"ק ורבים יאותו לאורם אי"ה.

לקראת שב"ק פרשת וארא, יוקם אוהל ענק בהיכל בית מלכה בשכונת מקור ברוך, שם יערוך האדמו"ר את השולחנות הטהורים בהשתתפות אלפים מחסידי סקווירא ותושבי העיר ירושלים, כאשר התפילות יתקיימו בהיכל בית המדרש החדש והמפואר שייחנך בביקור זה.

בשב"ק פרשת בא ישבתו אלפי חסידי סקווירא ל"שבת פרטית וסגורה" בראשות האדמו"ר באתרא קדישא מירון, סמוך ונראה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, כאשר לצורך כך נשכרו מבעוד מועד המבנים וחדרי האכסניות ביישוב מירון לטובת אלפי החסידים שישבתו במחיצתו של האדמו"ר.

במהלך הביקור ההיסטורי יגיע האדמו"ר מסקווירא לשפוך שיח וצקון לחש בשריד בית מקדשנו ברחבת הכותל המערבי, ויעורר בתפילה ישני חברון במערכת המכפלה, כמו גם מסע לגליל והשתטחות על קברי הצדיקים הטמונים לאורך ערי הגליל.

לאורך שלושת השבועות יבקר האדמו"ר בבתי גדולי ישראל, יקבל את קהל חסידיו לעצה ולברכה וישתתף בסדרת מעמדי קבלת פנים וחנוכת הבית בערי הארץ.

בימים אלו נערכים בוועדה המכינה המארגנת את הביקור לדאוג לאכסניות עבור אלפי החסידים שישהו בישראל כמו גם לשאר ההכנות הנדרשות לצורך ארגון מעמדי הענק שיתקיימו בימי הביקור.
סקווירא ביקור הכתרת דיינים ישראל לו''ז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד