כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סערת מגל: הודח מראשות הסיעה

ח"כ ינון מגל הודח מראשות סיעת 'הבית היהודי' • מבטיח: "אתקן את דרכי" • סמוטריץ': "במקום שבעלי תשובה עומדים"

סערת מגל: הודח מראשות הסיעה
פלאש 90


סערת מגל: ח"כ ינון מגל, הודח היום (ד'), מתפקידו כיו"ר סיעת 'הבית היהודי', בעקבות ביקורת על התנהגות בלתי הולמת.

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר בכנס שדרות לנושא ואמר: "ינון מגל הוא חבר אמת שלי, ואני אוהב אותו ואת משפחתו. אך הדברים שהוא אמר אינם צריכים להיאמר בשום צורה ואין להם מקום, בטח ובטח לא על ידי שליח ציבור. תהיה לי אפס סובלנות להתנהגות בלתי נאותה.

"אבל ישראל היא מדינת חוק ולא חורצים דינו של אדם בכיכר הפייסבוק, במיוחד כשמדובר בדיני נפשות.ינון בטוח בחפותו - ואני מתכוון לתת לרשויות לעשות את עבודתן, ואנו נפעל בהתאם.ינון ביקש ממני אמש להשתחרר מתפקידו כיו״ר הסיעה ונעניתי לבקשתו זו. ח״כ שולי מועלם תחליף אותו בתפקיד יושבת ראש הסיעה״

ח״כ ינון מגל שנפגש אמש עם בנט בנושא אמר, "שגיתי בעבר בהתנהלות בלתי ראויה וקל וחומר שאינה הולמת איש ציבור כפי שאני היום. אני מתנצל מעומק לבי בפני מי שנפגע. אני נחוש לתקן את התנהלותי וגם לשקם את הדברים במישור האישי והמשפחתי.

"כמו כן, הודעתי כי אפסיק כעת לכהן כיו"ר סיעת הבית היהודי, ואפעל כחבר כנסת למען עם ישראל כפי שעשיתי עד כה מתוך אמונה ושליחות לבוחריי. אני מקווה שהציבור ימצא בלבו את האפשרות לתת לי את ההזדמנות לתקן את דרכיי ולשרתו נאמנה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב: "במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם עומדים. ינון הוא חבר ואח, אני מעריך אותו מאוד וחושב שהוא אחד מחברי הכנסת הטובים שיש היום בכנסת ישראל. לכן כאב לי מאוד אתמול לשמוע על האמירות הפוגעניות והלא ראויות שכנראה יצאו מפיו. זה ממש לא התאים לי לינון שאני מכיר. הבוקר אני עדין כואב אבל כבר מרגיש הרבה יותר טוב.

"החרטה הגמורה שהוא הביע, ההתנצלות בפני מי שנפגע - ובכלל זה בפני ציבור הבוחרים הגדול שלנו שחש פגיעה קשה בעולם הערכים שלו, הרצון לחזור בתשובה ולקיחת האחריות בהתפטרות מתפקיד יו"ר הסיעה, כל אלו ראויים להערכה ומאפשרים לנו לשים את הדברים מאחור ולאפשר לינון לתקן ולהמשיך לשרת יחד איתנו את עם ישראל בקדושה ובטהרת הלב. אני מבקש לחזק את ינון בשעות הקשות שעוברות עליו ולאחל לו ולמשפחתו שיצאו מחוזקים מהמשבר הזה ומהפקת הלקחים הנלווית לו".

גם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בירך על התפטרותו של ח"כ ינון מגל: "ינון הבין שהתבטאויותיו היו לא ראויות וכאלה שאינן מכבדות איש ציבור ובייחוד איש ציבור מהבית היהודי, ביקש סליחה בפני הנשים והפגין אחריות ציבורית בעזיבתו את ראשות הסיעה.

"ינון הגיע לכנסת מתוך שליחות ציבורית ואני בטוח שהן באופן אישי ומשפחתי הוא עובר אירוע קשה מנשוא והן סופג מהלומה כבדה וחמורה ברמה הציבורית. כשדוד המלך חטא עם בת שבע הוא לימד אותנו את ערכה של התשובה, אני מקווה שאישי ציבור אחרים ינהגו באופן דומה גם בעתיד".

במחנה הציוני דורשים השעייה מהכנסת ואומרים: "התנצלותו של מגל היא במקומה, אך מאוחרת מידי, וממילא לא פוטרת מחקירה. אנו קוראים לראש אגף החקירות לפתוח מייד בחקירה, כנדרש בחוק, לא כל שכן כשמדובר באיש ציבור שהודה במעשים שעשה עת ידע שהוא נכנס לתפקיד ציבורי, והודה במעשים החמורים. עליו להשעות את עצמו עד סיום הבדיקה".
מגל הבית היהודי חכ נפתלי בנט כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד