י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יעל כהן-פארן ללובי נשי: "היה מעניין להיות חיילת בבני-ברק"

יעל כהן-פארן שהושבעה היום לכנסת בראיון ללובי נשי • "בחלק משירותי הצבאי גרתי עם סבתי בבני ברק. החוויה להיות חיילת ברחובות בני ברק הייתה מאוד מעניינת" • "עצוב לי לראות שכוחות בחברה החרדית מנסים לשמור על סטטוס-קוו שאינו בר-קיימא"

יעל כהן-פארן ללובי נשי: "היה מעניין להיות חיילת בבני-ברק"
פלאש90


יעל כהן-פארן תושבע היום (ד') כחברת כנסת מטעם סיעת המחנה הציוני במקומו של דני עטר, שנבחר לאחרונה ליו"ר קק"ל.

כהן-פארן, בת 42, תושבת פרדס חנה, נשואה ואם ל-3, מקום שישי ב'תנועה', היא האישה התשיעית ברשימת המחנה הציוני לכנסת ה-20, והאישה ה-32 בבית המחוקקים בכנסת זו.

היא פעילה סביבתית ותיקה, ממייסדי וממובילי התנועה הירוקה. מנכ"לית מייסדת של "הפורום הישראלי לאנרגיה", עמותה הפועלת לקידום אנרגיה בת קיימא, משנת 2007. בהובלתה של יעל הפך הפורום הישראלי לאנרגיה לאחד מארגוני החברה האזרחית המשפיעים ביותר בישראל ומבין מובילי המחאה הציבורית בנושא הגז הטבעי. מובילה מזה 19 שנים. את פעילותה הציבורית החלה בארגון "מגמה ירוקה" שם היתה מנכ"ל (2002-2006). כהן-פארן ייצגה את ישראל בכינוסים בינלאומיים של האו"ם בנושאי פיתוח בר קיימא ומשבר האקלים.

"אני נכנסת לתפקידי כחברת כנסת ביראת כבוד ועם שליחות של קידום תפיסת 'הקיימות'", אומרת כהן-פארן."הבטחת ה'קיימות' היא הבסיס לחיים – המים שאנו שותים ומגדלים מהם מזון, האדמה שמפרותיה אנו חיים, האוויר שאנו נושמים, השימוש המושכל במשאבי הטבע. הקיימות היא תפיסת עולם, וזוהי גם שליחות. היא אינה מוגבלת לעיסוק בהגנה על הסביבה, אלא נוגעת בכל תחומי החיים. אני מודה על הזכות להיות הנציגה הראשונה של התנועה הירוקה בכנסת ישראל ולכן האחריות המוטלת על כתפיי רבה. מעתה לאג'נדה החברתית-סביבתית יש קול ברור בכנסת".

כעורכת מדור 'לובי נשי' ב'בחדרי' -אתר החרדי הגדול ביותר בעולם, פניתי לחברת הכנסת הנכנסת, והצגתי בפניה מספר שאלות שמעסיקות אותי, ובוודאי יעניינו אתכן, קהל הנשים בציבור החרדי.

את מושבעת לכנסת ביום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים – מה בכוונתך לפעול בנושא?
"אלימות כלפי נשים, בין אם נפשית, ובין אם פיזית הוא נושא כאוב. אני מכירה אותו לצערי ממעגלים קרובים. כחברת הכנסת ה-32, שיא היסטורי במדינת ישראל, אני מתכוונת לפעול בשיא הכוח למיגור אלימות כנגד נשים. אחריותנו כנבחרי ציבור לשמש דוגמה אישית ולשנות את המציאות - ולכן האירועים האחרונים מטרידים אותי מאוד. הכל מתחיל בחינוך, יש להכניס שיעורי מגדר כשיעורי חובה, כמו שיעורי אזרחות - מגיל צעיר ועד התיכון".

האם תשתפי פעולה עם ח"כים חרדים? יש ערכים שאת מזדהה איתם או מתנגדת אליהם?
"אני משתייכת לתנועה המסורתית, וממייסדי הקהילה המסורתית בפרדס חנה בשם 'דרכי נועם'. אני באה מבית חילוני, אך היום אנחנו שומרים שבת בבית. בוודאי שאשתף פעולה עם כל ח"כ שירצה. גם בעבר היו לי שיתופי פעולה עם ח"כים שונים, עם ח"כ משה גפני היו לי שיתופי פעולה - בין אם במאבק כנגד מונופול הגז, ובין אם בקידום חוק החופים. אני מאמינה שיש לזרז את תהליך ההשתלבות של החברה החרדית בציבור הישראלי, ובשוק התעסוקה בפרט. הדרך לעשות זאת עוברת בלימודי ליב"ה ובשיווין בנטל, עצוב לי לראות שכוחות בחברה החרדית מנסים לשמור על סטטוס-קוו שאינו בר-קיימא".

האם יש לך היכרות עם נשים חרדיות? עד כמה תסכימי לפעול עמן כתף אל כתף?
"אני רוצה לספר אנקדוטה קטנה. סבא וסבתא שלי גרו בלב בני ברק, ובחלק משירותי הצבאי גרתי עם סבתי, שהייתה אז חולה מאוד. החוויה להיות חיילת ברחובות בני ברק הייתה מאוד מעניינת. ההיכרות שלי עם מגזר הנשים החרדיות בסיסי, אמנם אני מכירה נשים חרדיות שעוסקות בפיתוח הזדמנויות תעסוקה והשכלה למגזר, אך אני אשמח לחצות את הקו, ולעבור מהיכרות בסיסית, להצטרפות אקטיבית במאבק לשיפור מצב הנשים בחברה החרדית".



חברת הכנסת ה-32, יעל כהן-פארן
חברת כנסת אלימות במשפחה חרדיות גפני חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד