ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הוארך מעצרם של תוקפי הרב זמיר כהן • צפו: תיעוד מהתקיפה

עולם התשובה סוער • ארבעת החשודים בתקיפת ראש ארגון 'הידברות' הרב זמיר כהן אמש בתל אביב, הובאו בפני שופט - שהאריך את מעצרם עד ליום שישי • שורת גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית והרבנית בעקבות המעשה המכוער

הוארך מעצרם של תוקפי הרב זמיר כהן • צפו: תיעוד מהתקיפה
הידברות


הזעזוע החמור מתקיפת הרב זמיר כהן ראש ארגון 'הידברות' אמש (ג') בבית הכנסת בתל אביב, ממשיך להסעיר את עולם התשובה.

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום בארבעה ימים את מעצרם של החשודים בתקיפת הרב זמיר כהן, בבית הכנסת 'היכל דוד' בתל-אביב, והם ישהו במעצר עד ליום שישי הקרוב.

נציג המשטרה ישראל ציונוב, אמר לשופט ירון גת, כי ארבעת החשודים קושרים את עצמם חלקית למעורבות בקטטה. לדבריו, מיכאל סקריצקי חשוד שתקף עם קסדה שהייתה ברשותו וגרם נזק לרכבו של הרב כהן. על רחמים חודידה החשוד אף הוא במעורבות בקטטה, נמצאו סכין וגז פלפל. משה לוי ורפאל אליהו הם החשודים הנוספים. הארבעה חשודים בתקיפה בצוותא, פציעה, התנהגות פרועה במקום ציבורי ותקיפה. רק אחד מהם בעל עבר פלילי.

פרקליטם, עו"ד זאב לקט, ציין כי לפחות חלקם הגיע למקום על מנת להביע את מחאתם בנושא דת והלכה. "ניתן לראות בסרטון שהגשתי לבית המשפט שכאשר הרב זמיר סיים את ההרצאה, הוא ירד מהבמה, ניגש ליציאה מהמקום. החשוד (רפאל אליהו) הטיח בפניו את מחואותיו הקולניות ללא אלמנט של אלימות".

החשודים בתקיפה, מכחישים את המיוחס להם וטוענים כי מדובר היה בהגנה עצמית לאחר שהם עצמם הותקפו, אמר השופט בטרם החלטתו. "לאחר שמיעת טיעוני הצדדים ועיון בתיק החקירה אני מוצא, כי קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשודים בגין העבירות שבביצוען הוחשדו וכי מתקיימת עילה למעצרם".

השופט החליט להאריך את מעצרם של ארבעת החשוים עד ליום שישי, והורה למשטרה לעשות כל מאמץ לסיים את החקירה עד ליום זה, ולהתייצב כשברשותה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום או בקשת שחרור.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בו נשמעים הצעקות מרגע התקיפה - "תעזוב את הרב", "תתפסו אותם", "הוא דפק את הקסדה, הוא לא נורמלי זה לא הגיוני שהוא יהודי".



הרב זמיר כהן עצמו המשיך הבוקר בסדר יומו הרגיל, ובסבב הרצאות בכל רחבי הארץ, זאת לצד עשרות טלפונים שקיבל מרבנים וארגוני תשובה שחיזקו את ידיו.

כזכור, על פי העדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', לקראת סיום ההרצאה שמסר הרב זמיר כהן, נכנסו לבית הכנסת ארבעה אנשים, שנראה היה שבאו לבקש את ברכת הרב. למרבה התדהמה הם תקפו את הרב ואת עוזריו באלימות פיזית ומילולית קשה.

שוטרי תחנת 'שכונות' שהוזעקו למקום עצרו ארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם, תושבי צפת, בני ברק ושניים מירושלים. כאמור, בית המשפט האריך את מעצרם עד ליום שישי.
הרב זמיר כהן הידברות תקיפה חזרה בתשובה אמנון יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד