כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מבוכה במשטרה: חופשה כפויה לניצב

שוב פרשיה מביכה בצמרת הפיקוד של משטרת ישראל: קצין בדרגת ניצב נחקר 7.5 שעות והוצא לשבוע של חופשה

הניצב החשוד. צילום: חטיבת דובר המשטרה
הניצב החשוד. צילום: חטיבת דובר המשטרה


דווקא בימים אלה, בעיצומו של גל הטרור בה תדמית משטרת ישראל מתחזקת מעט אחרי הטלטלות שספגה בשנה האחרונה, בעקבות שורת פרשיות מביכות, חוזרת המשטרה לכותרות בהקשר שלילי - לאחר שקצין בדרגת ניצב נחקר באזהרה בחשד לעבירה פלילית.

בשעות אחר הצהרים (ד), הגיע הניצב למשרדי המחלקה לחקירת שוטרים, שם נחקר במשך כ-7.5 שעות על תלונה שהוגשה נגדו, בחשד לביצוע עבירה פלילית לפני כחמש שנים, אז היה בדרגת תת ניצב.

בתום החקירה שוחרר לביתו, והוחלט כי הניצב יצא לחופשה כפויה בת שבוע. מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי הוא שיתף פעולה עם חוקריו.

בתקופה הקרובה, צפוי רוני אלשיך להתמנות למפכ"ל המשטרה, ולהחליף את ניצב בנצי סאו המשמש כממלא מקום - אשר ככל הנראה יפרוש משורות המשטרה עם סיום החפיפה. עם כניסתו של אלשיך לתפקיד, שנדחתה מעט בעקבות שבר ברגלו, הוא יצטרך למצוא מחליף למפקד מחוז ש"י ניצב שלומי מיכאל שהודיע אתמול באופן מפתיע על פרישתו מהארגון לאחר 33 שנות שירות, וכעת יתכן כי ייאלץ למצוא מחליף נוסף.





במהלך השנתיים האחרונות, שבעה קצינים בדרגת ניצב פוטרו את התפטרו מהמשטרה:

• ניצב חגי דותן מפקד מחוז חוף במשטרה, נחקר בתחילת פברואר במח"ש במשך 12 שעות בחשד לביצוע מעשים חמורים, תוך ניצול יחסי מרות. הוא לא נעצר והורחק לשבועיים מהמשטרה, והבוקר פוטר.

• ניצב ניסים מור, סמפכ"ל המשטרה, נחקר בינואר 2015 בחשד למעשים אסורים ופגיעה בשוטרת זוטרה. שבוע לאחר מכן הודיעו לו המפכ"ל כי בניגוד לבקשתו, הוא מדיח אותו מתפקידו.

• עוד בינואר 2015, נחקר במשך כ-9 שעות מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, בחשד לקיום קשר עם פקודה. בעקבות חקירתו, פנה הניצב למפכ"ל ופרש משורות המשטרה.

• בספטמבר 2014, ניצב יוסי פריינטי מפקד משטרת ירושלים הודיע במפתיע על פרישתו - שנתיים לאחר מינויו. אחת ההערכות היא שתלונה שהוגשה נגדו לפני כ-5 שנים, תצוף שוב - והוא בחר שלא להתמודד על התפקיד ולפרוש. "אני לא רוצה להיות חלק מהמשחק של המפכ"לות", אמר בפרישתו.

• שלושה שבועות קודם לכן, הודיע גם ניצב ברונו שטיין מפקד מחוז מרכז על פרישתו מהמשטרה, זאת באותו יום בו התפרסם ב'הארץ' כי חגג באירוע פרטי עם הפרקליט החשוד בתיווך לשוחד עו"ד רונאל פישר.

• ניצב מנשה ארביב מפקד להב 433 יצא לחופשה בינואר 2014, לאחר שנחשד בקבלת שוחד וטובות הנאה מאנשי הרב יאשיהו פינטו - אך הוא הכחיש זאת. כחודש לאחר מכן הודיע על פרישתו משורות הארגון. "אדון פינטו ושותפיו מנסים לתפור לי תיק", אמר עם פרישתו.

• ניצב ניסו שחם הוצא לחופשה כפוייה במהלך יולי 2012, בגין חשד לעבירות שביצע לכאורה בשוטרות תחת פיקודו. באוקטובר 2013, לאחר כתב אישום חמור שהוגש נגדו הוא פוטר מהמשטרה. "אני קורבן למשהו בפרקליטות", אמר בראיון למשה נוסבאום.
ניצב משטרה מח''ש חקירה עבירה פלילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד