י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החתן שר 'אם אשכחך', שבר את הכוס ופרץ בבכי מר

חתונת משפחת שרה תחיה ליטמן - אלפים ובהם פריד ונתניהו, משתתפים בשעה זו בחתונת הנחמה של הבת והאחות של נרצחי הפיגוע האכזרי לפני שבועיים בדרך לחברון • עין לא נותרה יבשה במהלך החופה • פלסטינים מדווחים על הריסת בית הרוצח

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90


פאר תחת אפר - אלפי משתתפים הערב (ה') בשמחת החתונה במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים, לשרה תחיה ליטמן בתו של הרב יעקב ליטמן הי"ד, שנרצח לפני שבועיים ליד עתניאל יחד עם בנו נתנאל הי"ד, בדרכם לשבת חתן בבית משפחת החתן אריאל ביגל.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בני הזוג החליטו להזמין את עם ישראל כולו לחגוג ולשמוח איתם, ולנסות להתאושש מהאבל הנורא. בהודעה שפרסמה המשפחה נכתב כי "החל משעה 22:30 ייפתח אולם נוסף לטובת הציבור הרחב שהוזמן לשמח את החתן והכלה".

בשיחה ל״בחדרי חרדים״ אמר אז הרב משה ביגל, מחותנו של הרב יעקב ליטמן הי״ד ואב החתן, כי בני המשפחה מזמינים את כל עם ישראל לבוא ולשמוח איתם בחתונה: ״'התנערי מעפר קומי', זו התשובה שלנו לטרור", אמר, "נשמח אם יבואו כמה שיותר אנשים. הלוואי ויבואו מיליון אורחים יהודים, למרות שאיני יודע כיצד יכנסו כולם באולם, 'ולא אמר אדם צר לי המקום'״.

הערב זה קרה - אלפים, חלקם מארצות שונות בחו"ל,זרמו לחתונה, לשמח וגם לנחם ולחזק את המשפחה. בשלב מסוים אכן לא התאפשרה כניסת אורחים נוספים בשל עומס באולם.

בסידור הקידושין כובד הגאון רבי יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, בברכות כובדו הרב דרוקמן והרב דב ליאור, ובברכה אחריתא - הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו.

מיד לאחר החופה שרו קהל המשתתפים 'אם אשכחך ירושלים', והחתן שבר את הכוס ופרץ בבכי. לאחר החופה נשאו הרבנים דברי חיזוק למשפחה.


פריד בחתונה. צילום: מאור צוברי

במהלך החתונה הגיעה רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו להשתתף והתקבלה בחום רב על ידי הכלה, היא אף נשאה דברים. כמו כן הזמר אברהם פריד הגיע לשורר ולשמח את בני הזוג ואלפי המשתתפים.

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו אמר מיד לאחר החופה: "כששמעתי בעת החופה את השירה 'אהבת עולם תביא להם וברית אבות לבנים תזכור' הרהרתי לעצמי על הבקשה שלנו מריבונו של עולם שיתן לזוג הזה 'אהבת עולם' ו'שיזכור להם ברית אבות' ובמקרה שלנו ברית שמזכירה לנו דם, כאב וצער ועם הכל ראו איזה עוצמות יש לעם ישראל שקמים מהכאב, קמים מהקושי רוקדים ומחייכים ואומרים, אתם לא תצליחו ולמרות שניסיתם להפריע אנו מקימים בית בישראל ובעזרת השם אנו תקווה שנשמע במהרה קול ששון וקול שמחה וקול מבשר".



בתוך כך, פלסטינים מדווחים כי בני משפחתו של שאדי מוטאעווה המחבל שרצח את האב יעקב ובנו נתנאל הי"ד, קיבלו היום הודעה לפנות את ביתם לקראת הריסתו. בישראל לא ניתן אישור לדיווח.

מעמד החופה. צילום: פלאש 90 , ,








עודכן: 23:58
שרה תחיה ליטמן פיגוע רצח בנייני האומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד